Dodatna baterija

Eno vprašanje za elektro mojstre . V bivalnem delu skrbi za 12V štrom TAB- Multidry 90Ah. Rad bi povečal kapaciteto z enako dodatno baterijo, ampak kapacitete 70 Ah, zato ker polnilec zmore max polnjeneje 160Ah . Po nekaterih podatkih je to mogoče , po nekaterih ne . V čem je štos in zakaj ?

Re: Dodatna baterija

miki napisal/-a:Eno vprašanje za elektro mojstre . V bivalnem delu skrbi za 12V štrom TAB- Multidry 90Ah. Rad bi povečal kapaciteto z enako dodatno baterijo, ampak kapacitete 70 Ah, zato ker polnilec zmore max polnjeneje 160Ah . Po nekaterih podatkih je to mogoče , po nekaterih ne . V čem je štos in zakaj ?

Podatek o polnjenju je (od proizvajalca) za lase privlečen, saj je pomemben podatek le ta, koliko A zmore.

Napiši podatke ki jih premore tvoj polnilec, pa bom videl kaj se da naredit.
Expert za VW T3

Predsednik VW T3 Kluba Slovenija
http://www.vwT3klub.com

Komisar za starodobna vozila pri SVAMZ

Član:
Mercedes-Benz Klub Slovenija
VW Klub Dolenjske in Bele krajine
UO Svamz

Ne vem točno , kakšne podatke potrebuješ . Naprava je CALIRA -EVS in je polnilec in usmernik toka obenem . Na njej so že priklopi za različne porabnike z varovalkami in vgrajenim Fit-stikalom za 220v. Namensko je izdelana za uporabo v AD in prikolicah , priporočena je uporaba AGM/gel baterije . Polnilec pa je izdelan za polnjenje accu . od 60 do 160 Ah .

Jaz imam za bivalni del gel baterijo 90 AH. Sveti ko hudič in dolgo.............
Dimenzij pa jer glih ta pravih da sem jo spravil pod vozniški sedež.

Ja takole je lahko polniš aku do 160 Ah, ampak moraš vedet da morajo biti akumulatorji iste kapacitete zaradi njihove iste notranje upornosti, v tvojem primeru pa še vejetn različni letniki.
Jaz sem imel tudi dva akumulatorja preko preklopnika, ko se mi je en spraznil sem preklopil na drugega.
Seveda bo kdo rekel da lahko jih skupaj daš, ampak se ta dva ne bosta enako polnila in trošila, kar v nekaterih primerih pride do uničenja akumulatorja.
Expert za VW T3

Predsednik VW T3 Kluba Slovenija
http://www.vwT3klub.com

Komisar za starodobna vozila pri SVAMZ

Član:
Mercedes-Benz Klub Slovenija
VW Klub Dolenjske in Bele krajine
UO Svamz

Hvala Anton aus , se mi je kar zdelo , da bo kaj takega . V tem primeru mi ostaja ena bivalna baterija. Jo bom dal kar med oglase .

Rad bi dodal še eno baterijo za potrebebivalnega dela (hladilnik ,luč..)
baterija bo ločena od baterije kombija.
Zanima me če jo lahko med vožnjo polnim na vtičnico za zigarete in kakšno baterijo naj nabavim ,da bi mi mini hladilnik 220 v prek inverterja delal 2 dni.

LP

Najbolje za polnenje dodatnega acuja je direktno iz altenatorja,Avtoelektričar ti to naredi za sitnico...Kar se pa tvojih zahtev tiče samo za hladilnik,mislm da maš 400Ah premal,tako da začni razmišljat v smeri sončnih celic s kakim 120Ah accujem...

@WT4
Jaz bi predlagal boljšo rešitev. Mini hladilnik na 220V in inverter "zamenjaj" za bolj ekonomičen mini hladilnik na 12V. Jaz imam 18l kompresorski Waeco. Trenutno sem še vedno brez dodatnega bivalnega akumulatorja. Motorni akuumulator je 75Ah. Hladilnik nastavljen na temperaturo +5 mi dela od petka zvečer do nedelje popoldan. Diesel po taki uporabi še vedno lepo vžge.

Dolgoročno pa je seveda smiselno investirati v vsaj 100Ah Gel in kakšen panel sončnih celic.

lpmondxxi
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

Ampere 10% nazivne napetosti akumulatorja (10A za 100Ah aku) napetost pa pomoje nemorš zgrešit če daš okoli 14 voltov, tak kot ga alternator polni.

Se mi zdi.



Raje počakaj da kakšen strokovnjak za elektriko pove.

Re: Dodatna baterija

Ker je že ravno govora o dodatni bateriji, se bom še jaz priključil. Pred poletjem imam namen vgraditi v T3-ja bivalno baterijo. Ker bi zadevo rad zelo poenostavil, bi imel samo ročno stikalo za preklapljanje med baterijama. Uporabljala se bo samo za napajanje prenosnika, mogoče kdaj telefon napolnit in pa verjetno za hladilnik. Bolj kot potreba po dodatnem viru, je strah pred izpraznitvijo zagonske baterije. Zanima me, če je možno povezat tako, da med preklopon na bivalno baterijo deluje vsa originalna avto instalacija (radio, notranje luči)?
Bi originalni alternator sploh bil dovolj, za napajanje?
LP
Živiš samo enkrat, a če to narediš pravilno, je enkrat dovolj. (Joe E. Lewis)

Re: Dodatna baterija

Jaz imam to rešeno z dvemi 100A stikali, tako sem imel narejeno v kamperju in sedfaj v kasonarju bom v kratkem narisal osnovno sliko moje vezave.

Pogled stikal od zadaj.

http://s2.mojalbum.com/kasonar-avstrija ... 428333.jpg

Stikal od spredaj vidiš na sliki izpod sedeža z rdečim ključem.

http://s2.mojalbum.com/kasonar-avstrija ... 428336.jpg

Še načrt bom narisal pa ga dal gor. A ti tudi narišem kako vežeš rele za priklop dodatnega akuja, ko avto zalaufaš.
Expert za VW T3

Predsednik VW T3 Kluba Slovenija
http://www.vwT3klub.com

Komisar za starodobna vozila pri SVAMZ

Član:
Mercedes-Benz Klub Slovenija
VW Klub Dolenjske in Bele krajine
UO Svamz

Re: Dodatna baterija

Super. Takšna stikala sem imel v mislih. To potem vso elektro instalacijo preusmeriš na drugo baterijo? Zakaj pa potrebuješ dva stikala?

A ti tudi narišem kako vežeš rele za priklop dodatnega akuja, ko avto zalaufaš.


Če ti ni odveč, bo vsaka informacija prišla zelo prav.

Jaz sem si nekako tako predstavljal zadevo, da med obstoječo napeljavo dodam stikalo, ki preklaplja med dvema baterijama, po potrebi si speljem še kakšno dodatno 12 V vtičnico.

Na elektriko se ne spoznam ravno, zato sem verjetno kakšno stvar preveč poenostavil in pozabil predvidit.

LP
Živiš samo enkrat, a če to narediš pravilno, je enkrat dovolj. (Joe E. Lewis)

Re: Dodatna baterija

Ko bo narisano bo bolj jasno.

Dva stikala zato, da prej prklopiš na drugega potem pa odklopiš prvega, da ti ne padejo dol razni spomini na urah radijih itd....
Expert za VW T3

Predsednik VW T3 Kluba Slovenija
http://www.vwT3klub.com

Komisar za starodobna vozila pri SVAMZ

Član:
Mercedes-Benz Klub Slovenija
VW Klub Dolenjske in Bele krajine
UO Svamz

Re: Dodatna baterija

tipo73 napisal/-a:Da ne bom odpiral nove teme bi kar v tejle mal smetil.
Tudi letos mi je še ne eno leto star aku riknil,kolega mi je posodil polnilec (na pol profi) kjer moraš naštimat A in V torej me zanima s kakšno Amperažo i Voltažo naj ga polnim, da ga ne bom čist ferderbal?


Kaj je s tem akumulatorjem, ali ne drži kapacitete ali se ti je samo izpraznil?
Ali ima akumulator kaj garancije? Če je si kupu novega in je po enem letu crknu nesi ga nazaj. Če ima akumulator npr. 400 ciklov si ga moral vsak dan sprazniti in napolniti, kar je malo :shock:
Če ga je potrebno samo napolniti pa poglej v navodila polnilca, kjer bi moralo pisati priporočila kako polniti določen tip akumulatorja. Drugače pa počasi zvišuj napetost na začetku polnjenja pri nekem toku, potem ko dosežeš maksimalno napetost 14.4V (ponavadi piše na bateriji) povišaj še tok.

Re: Dodatna baterija

NoName napisal/-a:Ker je že ravno govora o dodatni bateriji, se bom še jaz priključil. Pred poletjem imam namen vgraditi v T3-ja bivalno baterijo. Ker bi zadevo rad zelo poenostavil, bi imel samo ročno stikalo za preklapljanje med baterijama. Uporabljala se bo samo za napajanje prenosnika, mogoče kdaj telefon napolnit in pa verjetno za hladilnik. Bolj kot potreba po dodatnem viru, je strah pred izpraznitvijo zagonske baterije. Zanima me, če je možno povezat tako, da med preklopon na bivalno baterijo deluje vsa originalna avto instalacija (radio, notranje luči)?
Bi originalni alternator sploh bil dovolj, za napajanje?
LP


Živjo, malo pozno, ampak mogoče komu uporabno:
Jaz uporabljam sistem z relejem. Če ga naročiš v kompletu imaš zraven tudi vsa navodila za priklop, s katerimi na dodatni aku preusmeriš tudi porabnike kot so radio, not. luči, 12v vtičnice ... in dodaš vse kar želiš sam. Prednost tega sistema je, da je avtomatski in ne zahteva nobenega ročnega preklapljanja itd ..., sam pa sem mu dodal še linijo dodatnih varovalk in vse skupaj montiral pod voznikov sedež, zraven dodatnega aku-ja ...

Primer, ki ga uporabljam jaz, ima ga moj prejšnji T3 (sedaj Gregorjev) vgradil sem ga pa tudi Andreji (andreka):
http://www.gowesty.com/ec_view_details. ... parent_id=
http://www.fajn.si
http://www.climbinbaska.com

Re: Dodatna baterija

Ta opcija je tudi zanimiva. kako si pa od motorja potegnil kable do sedeža? Kakšen kabel si uporabil in kako si ga zaščitil? Verjetno moraš dat takoj pri motorju eno varovalko na glavni kabel, nato pa pod sedežem priklopiš rele, ane? Od druge baterije pa potem vrsto varovalk, za vsakega porabnika? Sem kje mimo brcnil? Hvala za info.

LP
Živiš samo enkrat, a če to narediš pravilno, je enkrat dovolj. (Joe E. Lewis)

Re: Dodatna baterija

NoName napisal/-a:Ta opcija je tudi zanimiva. kako si pa od motorja potegnil kable do sedeža? Kakšen kabel si uporabil in kako si ga zaščitil? Verjetno moraš dat takoj pri motorju eno varovalko na glavni kabel, nato pa pod sedežem priklopiš rele, ane? Od druge baterije pa potem vrsto varovalk, za vsakega porabnika? Sem kje mimo brcnil? Hvala za info.

LP


Ni nobene komplikacije s kablovjem. Priložene kable potegneš pod tepihom do armature in priklopiš na vode pod armaturo, po priloženih navodilih. Tam tudi preklopiš vse kar želiš od obstoječih uporabnikov na dodatni aku. Pod sedežem montiraš rele in aku, zraven pa še vrsto varovalk čez katere spelješ vse dodatne porabnike iz bivalnega dela.

danes imam namen nekaj delat na kombiju, pa bom mogoče naredil eno fotko, da jo prilepim sem ... Lahko pa prideš tudi pogledat, saj veš kam :)

lpt
http://www.fajn.si
http://www.climbinbaska.com

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost