Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

Nabavil sem kompresorski hladilnik Waeco CFX 35. Berem navodila in notri piše, da ga je priporočljivo odklopiti, kadar se akumulator polni s polnilcem, da ne bi prišlo do težav zaradi previsoke napetosti.

V kombiju imam 105Ah AGM akumulator v bivalnem delu, ki se polni preko battery-to-battery polnilca (LINK), saj ima kombi smart alternator in direktna vezava z alternatorja na bivalni aku ne bi bila ok.

Polnilec ima dva programa za polnjenje AGM akumulatorjev. Nastavim lahko, da polni s 14,1V ali s 14,6V. Na akumulatorju piše, da se priporoča polnjenje s 14,6V.

Ali je lahko kaj od naštetega problem za hladilnik? Se lahko kaj skuri, če je priklopljen med polnjenjem? Je varno, če nastavim na polnilcu, da polni s 14,6V?

Bi bilo smiselno med napeljavo in hladilnik dati kakšen stabilizator napetosti, da ne bi dobival več kot 12-13V?

Re: Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

do sedaj so vsi kompresorski hladilniki ,ki so šli prek mojih rok imeli opcijo napajanja 12-24v ,preveri tudi pri tvojem,je pa sigurno hladilnik varovan za preveliko napetost kakor tudi za padec napetosti pod minimalno in se sam odklopi,ker notri ,kompresor in elektronika so skoraj pri vseh enaki
Živeti brez kombija je mogoče,vendar brezveze!

Re: Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

Jaz imam eno podobno, sicer malo starejšo zadevo. Kot je bobo napisal, hladilniku, glede na to da je 12-24 višje napetosti sploh ne škodijo. Prej nasprotno. Sam sem opazil, da, ko sem samo na akumulatorju, kjer je napetost malo nižja, zelo dobro hladi. Ko pa je še na polnilcu, kjer so napetosti čez 14V, dela pa fenomenalno. Pravzaprav izklapljam polnilec čez noč, ker kljub temu, da je hladilnik nastavljen na minimum, mi ponoči pir zmrzne noter... Mislim, da je bojazen, da bo kaj karobe zaradi napetosti blizu 15V odveč.

Prej zna biti problem s polnilcem... preveri kako se obnaša, ker sam sem imel kar probleme s tem, da je polnilec hladilnik zaznal kot... kaj js vem kaj, kot kratek stik menda in se je izklapljal... torej, ko je bilo na liniji breme (hladilnik) se je polnilec ugasnil.... Večina pametnih polnilcev ima ta problem. Razen seveda teh boljšh, kamperskih no...

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

Hvala vama, bobo1841 in Boro za mnenja in izkušnje. Ja, hladilnik je 12V - 24V, ampak človeka vseeno grize, ko v navodilih napišejo, da priporočajo odklop med polnjenjem na pametnih polnilcih.

Mogoče je problem, ker ti pametni polnilci ne dajejo ven ves čas enake napetosti. Baje je tako bolje za aku, ampak vprašanje, kako nihanje napetosti vpliva na porabnike, ki so priključeni med polnjenjem.

Ko skoraj prodaš ledvico za kompresorski hladilnik, ti ni ravno do tega, da kaj skuriš ...

Re: Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

No, samo da ni bilo treba ledvice prodajat.... Tile pametni polnilci napetost prilagajajo glede na napolnjenost akumulatorja - bolj je poln aku, nižji je tok in višja je napetost... Tale moj hladilnik je prej služil v kamionu na 24V. Samo iz kamiona sem ga dal v kombi na 12V in vse špila kot je treba.... in če mu ni škodlo tistih 24 (oz. predvidevam da med polnjenjem še več), potem mu tudi 14 ali 15 ne bo.... so pa te stvari praviloma, kot je že bobo rekel, varovane in če je napetost prevelika ali premajhna se izklopi sam.... verjetno tudi v navodilih piše kje so te meje....

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

Mislim, da si napačno razumel navodilo. Glede na to, da ob izklopu kompresorskega hladilnika priporočajo izklop vseh močnejših porabnikov, kadar se akumulator polni z hitrim polnilcem, je s tem po mojem izražena skrb za polnilnik in ne hladilnik. Vsak kompresorski hladilnik ima precej visoke zagonske tokove zaradi obremenjenega kompresorja. Jaz imam kompresorski hladilnik vključen 20 dni skupaj... ne glede na to ali akumulator fila 120A alternator ali 20A polnilnik...
Več glav več ve

Re: Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

Pretvornik iz linka ima 240W. Za delovanje čisto dovolj, pri zagonu bi verjetno počepnil. Kot je Mondxxi napisal bi rabil 650W pretvornik zaradi zagona oz. takega ki bi prenesel kratkotrajno špico precej višjega toka.
Ko je ohlajeno ima manj vklopov kompresorja, ker ga vklopi samo takrat ko temperatura v hladilniku naraste čez nastavljeno vrednost.
Sama temperatura v hladilniku nima veze s tokom čez motor, ker je pri delovanju pritisk hladilnega plina konstanten in s tem tudi tok čez motor. Ko vklopi kompresor je pritisk plina na tlačni strani manjši, kot kasneje ko ga kompresor napumpa v cevi do šobe.
Ko zaženeš motor pa ta dokler se ne začne vrteti vzame precej več toka kot med vrtenjem. Mogoče bi lahko rešil z elektroniko za mehkejši zagon motorja.
V hotelu sem samo gost, v mojem kamperju pa sem tudi doma!

Re: Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

zdaj bolj razumem,hvala!imam še eno vprašanje:
Recimo da mi trafo ne bo pokleknil(ali da najdem močnejšega),rad bi imel hladilnik med vožnjo (samo med vožnjo)priklopljen na zagonski akumulator,se pravi 12v vtičnico na armaturki?ali je varneje da si varovan + kabel in - kabel potegnem direkt iz zagonskega akumulatorja do hladilnika.?seveda dovolj debela ,ne vem ene 6 ali 8 kvadrat?

Re: Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

ROADRUNNER napisal/-a:....ali je varneje da si varovan + kabel in - kabel potegnem direkt iz zagonskega akumulatorja do hladilnika.?seveda dovolj debela ,ne vem ene 6 ali 8 kvadrat?


Itak. Tiste vtičnice so bolj tako tako. Tudi ko ga porineš notr (vtikač mislim) so stiki bolj "revni", za malo večje tokove (kot pri hladilniku) je pa sigurno bolje, da se izogneš tem vtičnicam....

Razmisli o vgradnji bivalnega akumulatorja in vezavi hladilnika nanj. Če ne za drugo, ob zagonskih špicah lažje da tisti trenutni sunek (tok)... hladilnik pobere sunek iz akuja in napajalniki niso toliko obremenjeni.... aku filaš med vožnjo z alternatorjem, če je v dobri kondiciji in ima vsaj 65A, ti bo poprej ohlajen hladilnik peljal dva dni brez filanja. Če pa samo avto kresneš vmes, malo za deset minut, pa spet podaljšaš vse skupaj za kak dan... Zgolj v razmislek no....

a že veš a je hladilnik 24v ali je tak kot večina 12/24???

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

serbus!

Hladilnik je waeco coolmatic 12/24v ,danfos kompressor ,tak da vse laufa kot mora!Vesel ko RADIO!Sem brezveze paniko z pretvornikom gnal...

Boro,imam dve sončni 2x50w na strehi,90ah ciklično baterijo...nimam pa na alternator vezano ...,zato sem želel imet med vožnjo na zagonski aku da takrat bivalnega ne praznim,ko stojimpa samo preklopim hladnjak na bivalnega....Zdaj ko pa vidim kako ti kompresorski hladijo (par minut pa je bil na stenah že led!)pa tega ne bom naredil,ga bom direkt na bivalnega zvezal pa je to TO!

Hvala Vsem za informacije!

Re: Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

ROADRUNNER napisal/-a:serbus!

Hladilnik je waeco coolmatic 12/24v ,danfos kompressor ,tak da vse laufa kot mora!Vesel ko RADIO!Sem brezveze paniko z pretvornikom gnal...

Boro,imam dve sončni 2x50w na strehi,90ah ciklično baterijo...nimam pa na alternator vezano ...,zato sem želel imet med vožnjo na zagonski aku da takrat bivalnega ne praznim,ko stojimpa samo preklopim hladnjak na bivalnega....Zdaj ko pa vidim kako ti kompresorski hladijo (par minut pa je bil na stenah že led!)pa tega ne bom naredil,ga bom direkt na bivalnega zvezal pa je to TO!

Hvala Vsem za informacije!


Naredi preko releja. Ko imaš kontakt naj vleče iz zagonskega (oz. elektrike avta), ko izklopiš kontakt gre na bivalnega. Tako ne boš rabil bivalnega v primeru da se dolgo voziš in je slabo vreme ko ti sončne celice ne polnijo. Strošek tega je nekaj evrov.
V hotelu sem samo gost, v mojem kamperju pa sem tudi doma!

Re: Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

Ali pa povezes akuje z relejem, da med voznjo oba fila oba, ko stojis jih pa rele loci in rabis samo bivalnega.

Tem hladilnikom pase mickeno visja napetost od 12v. Recimo 13 al pa 13,5. Taka je vsaj moja izkusnja, ceprav na 12 lepo dela. Jaz, ko sem v kampu in sem na 220 priklopljen in polnilc drzi aku na 13v, hladilnik ponoci ugasnem. Zato, ker kljub temu da je na minimumu ponoc noter pir zmrzne in morem za zajtrk pol kofe pit ker pir ne tece... sam res. Tile hladilniki so zakon....

Lp, boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Kompresorski hladilnik med polnjenjem akumulatorja

Ne vem za tvojega, moj ima ventilator original noter, da piha topel zrak iz rež vstran. Je pa tako - bolj kot se te reže hladijo in se odvaja topel zrak, bolj učinkovito noter hladi. To je pravilo pri vseh hladilnikih - tudi doma. Če se vsaj malo zrači bo delalo, en ventilatorček iz računlanika, ki bi pihal topel zrak vstran pa ne bo škodil...

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 0 gostov