Re: Homologacija predelave v kamper?

Nov pravilnik o delih in opremi vozil
http://www.uradni-list.si/1/objava.jsp? ... vilka=1689

34. člen

(bivalna vozila)

(1) Vozilo z obliko nadgradnje »SA – bivalno vozilo« mora biti opremljeno v skladu z zahtevami tega člena.

(2) V bivalnem vozilu mora biti trajno urejen bivalni prostor z vsaj naslednjo opremo:

– sedeži in miza,
– ležišča, ki se lahko sestavijo iz sedežev,
– oprema za pripravo hrane (vgrajen električni oziroma plinski štedilnik, kuhinjski pult, pomivalno korito, rezervoarji za svežo in odpadno vodo) in
– oprema za hrambo.

(3) Oprema iz prejšnjega odstavka mora biti fiksno pritrjena v bivalnem prostoru, vendar sme biti mogoče mizo na enostaven način odstraniti. Vsa vrata omaric morajo imeti zapirala z mehanskim varovanjem.

(4) Za dostop v bivalni prostor vozila morajo biti na desni ali zadnji strani vrata.

(5) Bivalni prostor mora imeti urejeno osvetlitev. V dnevnem oziroma kuhinjskem prostoru mora biti vgrajeno najmanj eno okno. Okna morajo biti tudi na obeh straneh ob sedežih, če se v bivalnem prostoru med vožnjo nahajajo potniki. Okna morajo biti zastekljena s homologiranimi stekli in na vratih vgrajene dvostopenjske avtomobilske ključavnice z varnostnim zaklepanjem, ki preprečuje nehoteno odpiranje vrat med vožnjo.

(6) Bivalno vozilo mora imeti praviloma stojno višino, ki se lahko zagotovi tudi z dvižno streho. Izjemoma je lahko kuhinjski pult s štedilnikom vgrajen tudi tako, da se uporablja pod odprtimi dvižnimi zadnjimi vrati, kadar gre za manjše bivalno vozilo z dvema sedežema, ki nima stojne višine.

(7) Sedeži (posamični sedeži oziroma sedežne klopi z ogrodjem), ki so predvideni za prevoz potnikov in so vgrajeni v bivalnem prostoru, morajo biti homologirani, ustrezno pritrjeni na nosilno ogrodje vozila in opremljeni s tritočkovnimi varnostnimi pasovi ter nasloni za glavo oziroma z ustrezno oblazinjenim naslonjalom tudi v višini glave. Pri tem notranja oprema ne sme segati v območje gibanja teles potnikov na sedežih, pripetih z varnostnimi pasovi, in ne sme predstavljati dodatne nevarnosti za potnike. Bočni sedeži niso dovoljeni.

(8) Število sedežev v bivalnem vozilu mora biti najmanj enako številu ležišč.

(9) Plinska peč mora ustrezati Direktivi 2001/56/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. septembra 2001 o ogrevalnih sistemih motornih in priklopnih vozil, ki spreminja Direktivo Sveta 70/156/EGS in razveljavlja Direktivo Sveta 78/548/EGS (UL L št. 292 z dne 9. 11. 2001, str. 21), zadnjič spremenjena z Uredbo (ES) št. 661/2009 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 13. julija 2009 o zahtevah za homologacijo za splošno varnost motornih vozil, njihovih priklopnikov ter sistemov, sestavnih delov in samostojnih tehničnih enot, namenjenih za taka vozila (UL L št. 200 z dne 31. 7. 2009, str. 1).

(10) Bivalno vozilo mora izpolnjevati ustrezne zahteve naslednjih standardov, kjer pride v poštev:

– SIST EN 721:2005 – Bivalna počitniška vozila – Zahteve za varnostno prezračevanje;
– SIST EN 722–1:2005 – Bivalna počitniška vozila – Sistem ogrevanja na tekoča goriva – 1. del: Počitniške prikolice in premične počitniške hišice;
– SIST EN 1645–1:2005+A1:2008 – Bivalna počitniška vozila – Prikolice – 1. del: Zdravstvene in varnostne zahteve za bivanje;
– SIST EN 1645–2:2008 – Bivalna počitniška vozila – Prikolice – 2. del: Obremenitev;
– SIST EN 1646–1:2005+A1:2008 – Bivalna počitniška vozila – Avtodomi – 1. del: Zdravstvene in varnostne zahteve za bivanje;
– SIST EN 1646–2:2008 – Bivalna počitniška vozila – Avtodomi – 2. del: Obremenitev;
– SIST EN 1648–1:2005 – Bivalna počitniška vozila – 12 V enosmerna električna napeljava male napetosti – 1. del: Počitniške prikolice;
– SIST EN 1648–2:2005 – Bivalna počitniška vozila – 12 V enosmerna električna napeljava male napetosti – 1. del: Avtodomi;
– SIST HD 384.7.754 S1:2005 oziroma SIST HD 60364-7-708:2009;
– SIST EN 1949:2011 – Specifikacija za vgradnjo sistemov na UNP v bivalna počitniška vozila in druga cestna vozila in
– SIST EN 1949:2004/A1:2005 – Specifikacija za vgradnjo sistemov na UNP v bivalna počitniška vozila in druga cestna vozila – Dopolnilo A1

Re: Homologacija predelave v kamper?

8) Živ 8)
Ne vidim kakšnih večjih težav,saj imam na zalogi točno tako opremo,ki jo zahtevajo za 400 evrčkov,če bi se kdo hotel z homologacijo hecat.Če pa ni te volje pa je na zalogi že urejena dokumentacija z vsemi potrebnimi številkami za 800 evrčkov,lahko pa tudi kompleten kombi za 1500 evrčkov,ki je v voznem stanju,brez registracije,pa tudi malo pleha fali.
Če pa komu težijo zaradi stojne višine v T3ju,ki nima dvižne strehe pa naj se javi in ga bo na homologacijo peljala ena od prijateljic,ki meri v višino 142 cm.Preverjeno deluje,ker sem jim dokazal,da je stojna višina relativen pojem.
Je pa na homologaciji zelo pomembno na kakšnega pametnjakoviča naletiš,saj se je že zgodilo,da so bile z originalnimi deli težave,z čisto inprovizacijo pa se je naslednji dan vse lepo izšlo,samo zato,da je bilo po njegovo.
Je pa velikega pomena to,da vztrajaš,če si enkrat začel,pa čeprav se zna zavleči tudi do 6 ali 8 mesecev.Spomnim se,da smo začeli z postopkom kmalu spomladi,da bi ja ujeli sezono in na začetku je šlo vse super,a glej ga zlomka bolj ko se je bližal konec,bližje je bila naslednja sezona in to samo zato,da je na koncu gospod v modri halji (takrat) rekel:"Veste,tukaj sem pa jaz glavni."
Upam,da nisem preveč skrenil s teme,Roko tebi pa hvala za tole.
ZA PRIJATELJE

Re: Homologacija predelave v kamper?

JureKo napisal/-a:Men se enostavno ne da... Sezona je prekratka, pozimi mam pa drugo delo in se ne mislim pol leta jebat z homologacijo! Maja mam tehničnega, po tehničnem ruknem not camping opremo pa mam mir celo sezono in se ne ukvarjam z prepotentneži na tehničnem!

Če bi meu tipko ''LIKE'' bi jo kar stisnu :) jaz bom isto naredu :)
VW BUS je zakon :)

Re: Homologacija predelave v kamper?

Jaz pa imam s homologacijo zelo pozitivno izkušnjo. Sem vse sam naredil, niti ne profi al pa kaj, se peljal v Novo mesto na Avto Krka, bil tam cirka pol ure in čez tri dni imel doma vse papirje. V glavnem ni tak bau bau. Sem pa res klical tudi v Maribor, kjer mi je začel naštevat in sem v trenutku spremenil idejo o tem da grem tja.

Re: Homologacija predelave v kamper?

Mene pa tole najbolj skrbi:

(7) Sedeži (posamični sedeži oziroma sedežne klopi z ogrodjem), ki so predvideni za prevoz potnikov in so vgrajeni v bivalnem prostoru, morajo biti homologirani, ustrezno pritrjeni na nosilno ogrodje vozila in opremljeni s tritočkovnimi varnostnimi pasovi ter nasloni za glavo oziroma z ustrezno oblazinjenim naslonjalom tudi v višini glave. Pri tem notranja oprema ne sme segati v območje gibanja teles potnikov na sedežih, pripetih z varnostnimi pasovi, in ne sme predstavljati dodatne nevarnosti za potnike. Bočni sedeži niso dovoljeni.


Jaz imam zadja tako klop:

Slika


Pasove sicer imam ampak so 2 točkovni, vzglavnikov pa ni.

Ima kdo kako idejo, kako to rešit?

Re: Homologacija predelave v kamper?

Moje mnenje:
Če so tole "homemade" sedeži bo problem. Bodo težili. Vsekakor je rešitev nabava ustreznih, holomogiranih in "strokovna" vgradnja z računom na pooblaščenem servisu... bla bla... vsekakor ogromno dnarja.

Bi se pa morda poznaimmal kako je v primeru, če je klop je namenjena zgolj za kampiranje oziroma potrebe kampiranja. Torej se vozilo "(pre)homologira" za samo dve osebi (oziroma kolikor je sedežev spredaj. Pač uradno je za dva, ti presodiš, ali boš koga zadaj vozil ali ne (varnost in to), potem pač upaš, da ne bo kdo tega gledal ob kakih kontrolah ob cesti. To se z malo taktike da po moje tudi izigrati - pač preusmeriš pozornost ob kontroli drugam.

Če pa je tale klop original od opreme, in strokovno vgrajena v kamper leta ohinsplohnazaj - ja no, takrat so bile takšne in bi pa po moje moglo it skoz. Tudi če ni vzglavnikov in trotočkovih pasov. Seveda je pa tu tvoja odločitev, ali boš koga vozil na teh sedežih. Ali bi se sam peljal na sedežu brez naslonjala za glavo in z dvotočkovnim pasom??? Kako bi se počutil? Saj tudi za tiste oldije, ki v originalu sploh nimajo pasov ne zahtevajo trotočkovnih. Ali pač... ne vem.

Evo, čisto laično, brez izkušenj le po občutku ki je posledica spremljanja foruma. Bo pa sigurno kdo povedal več, ki ima izkušnje.

LP; Boro

PS: zelo rad spremljam tvojo obnovo in komaj čakam vsako slikico. Vsekakor navijam zate.
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Homologacija predelave v kamper?

Registracija za 2 osebi ne pride v poštev, ker sem namensko iskal takega za 4 osebe.
Sicer sploh ne vem kako bo pri meni s homologacijo. Sedaj imam avstrijske papirje in bom naslednje leto delal uvoz preko SVAMZ. Papirji za certifikat so že v teku oz. se bodo aktivirali takoj ko bo kombi končan. Moram potem tudi na homologacijo? Tukaj ne gre za predelavo v avtodom, pač pa samo uvoz avtodoma, ki je bil v Avstriji registriran za 4 osebe.

Če ne bo šlo drugače, pa bom nekako vgradil na tole obstoječo klop 3 točkovne pasove, za vzglavnike pa mislim da nebi smelo biti problema z vgradjno (tako da se lahko odstranijo, ko se klop spremeni v posteljo).

Re: Homologacija predelave v kamper?

Tomaz napisal/-a:Tukaj ne gre za predelavo v avtodom, pač pa samo uvoz avtodoma, ki je bil v Avstriji registriran za 4 osebe.


Če mene vprašaš... če je blo dobro za avstrijce, bi moglo biti tudi za nas. Saj vendar živimo v neki skupnosti, kjer naj bi bilil standardi enaki. Ker je vedno en ampak je tudi tukaj ... ampak mi smo v Sloveniji in je vse mogoče. Tole ti bodo lažje odgovorili tisti, ki so že uvažali in mislim, da jih je nekaj tukaj na forumu ki imajo izkušnje..

Tomaz napisal/-a:Če ne bo šlo drugače, pa bom nekako vgradil na tole obstoječo klop 3 točkovne pasove,


Vidiš tu je po moje ključni problem. Če boš tole delal sam, bodo težili. Verjamem, da bi naredil tako kot se zagre, v to ne dvomim. Ko takole prebiram tale forum in tudi druge forume... (mah prebiram ja, tega znam skoraj na pamet), vedno dobim občutek, da je največji problem okoli sedežev, vgrajevanja, predelovanja, dodelovanja ipd... Imam občutek da je vse drugo nekako izvedljivo, le pri sedežih komplicirajo, če ni vse tipi topi...

Da me ne boš narobe razumel - js sem s tabo in si želim da ti uspe. Le pišem to, kar zasledim na forumu ko drugi napišejo....

LP; Boro

PS: aja pa še to - opazil sem tudi, da ni čisto vseeno, kje delaš homologacijo - pri kateri firmi. Čeprav bi moglo biti vendar povsod enako, saj imajo koncesijo iste države, temu vendar ni tako... pozanimaj se malo...
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Homologacija predelave v kamper?

Tomaz napisal/-a:Registracija za 2 osebi ne pride v poštev, ker sem namensko iskal takega za 4 osebe.
Sicer sploh ne vem kako bo pri meni s homologacijo. Sedaj imam avstrijske papirje in bom naslednje leto delal uvoz preko SVAMZ. Papirji za certifikat so že v teku oz. se bodo aktivirali takoj ko bo kombi končan. Moram potem tudi na homologacijo? Tukaj ne gre za predelavo v avtodom, pač pa samo uvoz avtodoma, ki je bil v Avstriji registriran za 4 osebe.

Če ne bo šlo drugače, pa bom nekako vgradil na tole obstoječo klop 3 točkovne pasove, za vzglavnike pa mislim da nebi smelo biti problema z vgradjno (tako da se lahko odstranijo, ko se klop spremeni v posteljo).



Ne sekiraj se, če imaš avstrijske papirje po katerih je avtodom in boš dela uvoz starodobnika je vse ok. To je original oprema in ne težijo. Pregled daš čez, potem si pa urediš, da bo varno tako kot bi želel. Jaz sem imel isto in niso nič komplicirali. Njim je važno, da je original, pa tudi če bi sam veliko boljše naredil.

LP
Živiš samo enkrat, a če to narediš pravilno, je enkrat dovolj. (Joe E. Lewis)

Re: Homologacija predelave v kamper?

Če imaš v avstrijskih papirjih napisano, da je za 4 pol bo tut pri nas za 4!
Za varnost pa zmontiraj neke vzglavnike, to ne bi smel biti problem nardit! Na desni potem kamot naštimaš 3 točkovni pas, na levi (sredina pri original) pa 2 točkovnega, oba originalna na original pritrdiščih!

Re: Homologacija predelave v kamper?

...homologacijo boš moral opravljat, opremo pusti takšno kot je in s takim naredi homologacijo, pa potem naredi boljše po svoje, ne dvomim da kdorkoli od nas ne bi naredil dovolj dobro, saj gre za varnost nas in naših najbližjih, sem pa mel priložnost doživet kaj pomeni homologirat sedeže, ko sem še mel željo kupit tovornega jumperja in predelat v avtodom, najprej se je zataknilo pri sedežih, nič obstoječega ne smeš notri montirat npr. sedeži od drugih kombijev, ki že imajo vse te funkcije in so po moji laični presoji kvalitetni, ampak lahko pa kupiš že homologirane pri nekem podjetju mislim da iz Kamnika, te pa olajšajo za 700 eurov, ko pa vidiš izdelek....zato danes vozim potniški kombi in za potrebe kampiranja improviziram ker sem raje dal zraven še 600 eurov za kombi pa se že štiri leta vozim in kampiram!
Življenje je potovanje,uživajte v poti,kajti cilj ni zanimiv!

Re: Homologacija predelave v kamper?

jaz v jelenčku nisem imel nič in sem klop sam naredil pa je šla skozi
v avstrijskih papirjih sem imel 3 sedeže in tudi pri nas sem dobil homologirano za 3,za 4 si nisem upal težiti ,ker sem se bal da bi se poglobili v detajle
tvoj avto ne rabi vzglavnikov ker je prestar ,pasi dvotočkovni pa so meni tudi šli skozi
v skrajnem primeru če boš imel težave ,zmontiraj prednjo dvojno klop spredaj in boš garant dobil 3 sedeže,pozneje pa......
Živeti brez kombija je mogoče,vendar brezveze!

Re: Homologacija predelave v kamper?

pozdravljeni fantje

ker vidim da ste sami mojstri tle me zanima par stvari glede homologacije. Mam t3 caravelle in je predelana v kamper ampak ni homologiran. je pa oprema od westfalie in sicer mam trdo streho, klop ki se spremeni v posteljo in omarice na zadnji strani (ob strani)...tam kjer bi pa mogla bit kuhalnik in voda mam pa samo hladilnik in home made omarice. se to da homologirat v bivalno vozilo al mora nujno bit kuhinja notr?


lp

Re: Homologacija predelave v kamper?

kegl napisal/-a:pozdravljeni fantje

ker vidim da ste sami mojstri tle me zanima par stvari glede homologacije. Mam t3 caravelle in je predelana v kamper ampak ni homologiran. je pa oprema od westfalie in sicer mam trdo streho, klop ki se spremeni v posteljo in omarice na zadnji strani (ob strani)...tam kjer bi pa mogla bit kuhalnik in voda mam pa samo hladilnik in home made omarice. se to da homologirat v bivalno vozilo al mora nujno bit kuhinja notr?


lp



Kuhinja mora biti obvezno. Kuhalnik na 220V ali plin (kuhalnik fiksiran) in pa čista + odpadna voda.

Re: Homologacija predelave v kamper?

Kaj novega,zdaj sem redy za homologacijo,samo se porocilo nakvackam pa ga peljem pokazat
Zanima me kam je najbolje peljati da je cimmanj zapletov in nepotrebnega kompliciranja

Sem v kranju na laborah spraseval tipa na homo. Kako pa kaj ,pa za vsaki stvar hoce homologacijo na papirju kar bo teze izvedljivo ,vsaj za stedilnik....

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost