Re: Homologacija predelave v kamper?

Čestitke :D
Sprememba namembnosti 62eur. Kaj drugega pa itak nisi homologiral.
Sprememba dimenzij (višina) isto 62eur
Dimenzija gum isto 62eur.
Za črpalko in pipo, ne rabiš potrdila o vgradnji.
Potrdilo o strokovni ugradnji strehe pa ti lahko napiše vsak sp. ličar ali mehanik.(tudi jaz).
Če boš potreboval sporoči. (saj veš 5oseb 4 ležišča).
Drugače pa zelo lepa in izredno pristna predelava. pohvale vredno.

Re: Homologacija predelave v kamper?

Nekaj mojih izkušenj v zvezi z homologacijo. Vsa plinska napeljava mora biti izvedena s kovinskimi cevmi. Hladilnik npr. ne priklopu ne sme imeti povezave z gumi cevjo ( pri nekaterih je to tov. izvedeno.) Plinski box mora biti nižji od ostalega dela in z odprtino v tleh. Obstoja nek predpis min. fi odprtine. Če se ne motim je to fi 120mm. Pri meni je zadostovalo potrdilo za plinsko instalacijo od pooblaščenega serviserja-obrtnika. Enako mi je veljalo potrdilo o električni napeljavi. Glede izbire kam na homologacijo se strinjam z Johnom. Dodal bi še to, da ima sedaj AMZS tudi te preglede. Pri njih je sedaj g. Zajc iz LPP. Trenutno so bili s cenami najcenejši - vendar preverite za ADje.
John napisal/-a:Počakaj kakšen teden, bom delal podobno homologacijo - verjetno v Kranju (Remont). Štartal sem z enakimi zahtevami kot ti, le da bo v zadnjem delu samo bivalni del in bo homologiran le za tri osebe (spredaj original dvojna klop poleg voznikovega sedeža), zadaj pa le dodano pohištvo za bivanje (postelje, huhinja, wc/tuš, sedežna, omara... V takem primeru se ni treba "zezati" s pritrdilnimi mesti za pasove, homologirane klopi...... Le izriše se postavitev pohištva, elektro in plinotesni atest, malo ga poslikajo, pa je. Zadaj imam stari prtlažnik za kolesa (homologacijska nalepka je že popolnoma abšlesana), pa Bauhaus lojtro - oboje brez atesta, pa bom raje snel za homologacijo. Krilna vratca od omar so opremljena s pravimi (kemperskimi) klukami, problem imam le s šibe vrati omar. Moram še pogruntat kakšne zapahe, ki bodo všeč mojstrom na homologaciji.

Drugače pa je nekaj osnovnih zahtev za homologacijo tudi:
Fiksna - vgrajena kuhinja - s plinsko inštalacijo (z raznimi prenosnimi variantami, s špiritnimi kuhalniki niso zadovoljni).
Vodna inštalacija - z lovljenjem odpadne vode. Osvetlitev in zračenje bivalnega dela.
Skratka, vozilo mora biti namenjeno le bivanju in potovanju, ne pa da naslednji dan po homologaciji lahko spet voziš krompir...

Homologacije opravlja tudi RTI v Mariboru in jasno LPP. Z obemi sem že "imel opravka", pa raje ne bom razlagal tudi kakšne probleme. Vas bom pa sproti obveščal o razvoju dogodkov.

Re: Homologacija predelave v kamper?

Malo iz firbca bom natresel nekaj vprašanj glede homologacije. Imate izkušnje, jas sem pa radoveden.

- Ko prideš na homologacijo, oborožen z dokumentacijo, ki je pač potrebna (skice, računi, potrdila) - kaj se s temi papirji zgodi? Jih vzame firma ki homologira, jih kopirajo...???
- Zadnji sedeži - če odstraniš recimo eno vrsto sedežev, narediš kamper in greš na homologacijo... Predvidevam, da je po novem število sedežev vpisano samo to, kar ostane - torej število sedišč oziroma sedežev. Pa piše kje, kaj je ostalo (seveda razen v poročilu in skici) - recimo zadaj levo, ali pa tretja vrsta... Ali piše samo recimo 5 sedežev oz. sedišč.
- Še prva vrsta pri kombijih - desno spredaj tista klop za dve osebi. Če jo vržeš ven in daš noter sedež. A je OK če je sedež od istega modela avta, ali je treba spet kako potrdilo od strokovne vgradnje...
- vgradnja posod za vodo pod avto (odpadna in čista) - a lahko sam narediš nosilce in jih pritrdiš ali smo spet na istem pri mehanikih...
- oprema - recimo posode za vodo, kuhalnik in korito, hladilnik ipd... - a more biti priložen tudi račun? pa morda kakšna navodila za uporabo? - govorim o opremi kot takšni...

Sicer sem gledal enih par poročil, ki jih pripravijo za potrebe homologacije, ampak so toliko različna.

Uf, za enkrat bo to to. Upam da nisem preveč siten. Če ima kdo čas pa prosim....

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Homologacija predelave v kamper?

- Papirje sem mel kopijo s sabo pripravljeno.
- Če odstraniš zic, pač kar je ostalo za toliko je potem homologiran (jaz sem iz 5 na 4 zreduciral)
- za vodo ne rabiš nobenih računov, jaz sem odpadno fiksiral s kovinskimi pločevnastimi trakovi, za čisto mam pa notr z gurtno
- za napeljavo, korito, pipa...ne rabiš nič ekstra
- sam potrdilo za napeljavo štroma pa plinotestnost sta tuki pomembna.
- Za zic spredaj pa ne vem...

Re: Homologacija predelave v kamper?

- Ko prideš na homologacijo, oborožen z dokumentacijo, ki je pač potrebna (skice, računi, potrdila) - kaj se s temi papirji zgodi? Jih vzame firma ki homologira, jih kopirajo...???

Za vse so bile kopije, edino test plinotesnosti je moral biti original.

- Zadnji sedeži - če odstraniš recimo eno vrsto sedežev, narediš kamper in greš na homologacijo... Predvidevam, da je po novem število sedežev vpisano samo to, kar ostane - torej število sedišč oziroma sedežev. Pa piše kje, kaj je ostalo (seveda razen v poročilu in skici) - recimo zadaj levo, ali pa tretja vrsta... Ali piše samo recimo 5 sedežev oz. sedišč.

- Še prva vrsta pri kombijih - desno spredaj tista klop za dve osebi. Če jo vržeš ven in daš noter sedež. A je OK če je sedež od istega modela avta, ali je treba spet kako potrdilo od strokovne vgradnje...


Ko sem zbiral informacije, so mi pojasnili, da mora biti število sedežev enako številu ležišč. Jaz sem šel z 9 na 2 sedeža. Sem se bal, da bodo komplicirali, ker sem spredaj desno namesto klopi za 2 osebi dal enojni sedež, ampak je rekel, da ne komplicirajo, če greš z več na manj oz. če se je v ta tip avta vgrajevala tudi kombinacija 1+1 ter vgradiš original sedež na že pripravljena pritrdišča. Potrdila bi zahtevali če bi šel z manj na več ali če bi vgradil neoriginalen sedež.

- vgradnja posod za vodo pod avto (odpadna in čista) - a lahko sam narediš nosilce in jih pritrdiš ali smo spet na istem pri mehanikih...

Pri meni so hoteli na poročilo žig in podpis mehanika, ki je "pregledal" komplet predelavo kombija. V praksi je lahko najbližji lokalni, ki za sixpack pritisne gor svoj žig.

- oprema - recimo posode za vodo, kuhalnik in korito, hladilnik ipd... - a more biti priložen tudi račun? pa morda kakšna navodila za uporabo? - govorim o opremi kot takšni...

Hoteli so kopije računov za kuhalnik in korito ter plinsko jeklenko.

Re: Homologacija predelave v kamper?

No evo. Hvala za odgovore. Sta dva, pa vsak po svoje. Res živa štala tole...

Ko sem post pisal sem pozabil še dve stvari prašat....

- okoli stojne višine sem bral veliko - spet vsak po svoje nekaj zahteva. A se je v velikost postelje že kdo obregnil. Ker če možak 140 cm lahko stoji v "navadnem" kombiju in je v teoriji stojna višina, ki ni nikjer predpisana, potem lahko tudi leži na postelji 150 x 80 recimo. A kaj pogledajo, če je recimo eno ležišče malo manjše - pač za otroka?

- spet primer - na potniškem kombiju vržeš ven zadnje zice in nardiš kamper. Pač, v novi homologaciji jih ni več. A so zahteve potem za zadnje špe (torej tretja, zadnja na boku) enake kot za ostale ali jih jahko "zablendiraš" - recimo polepiš, da se ne vidi več skoz? Ker, če ni sedežev, potem so tudi šipe brez nekega hudega smisla. Kot recimo oblika "krpan" (ala bobo recimo).

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Homologacija predelave v kamper?

-za stojno višino je dovolj če je vsaj kakorkoli povišan, ali pop top...
-za sedeže ni problema če jih ni jih pač ni!
-šip ni treba blendirat, (jih pa lahko tam kjer ni potnikov)
-Jaz imam posteljo 160x198, ki popolnoma zadostuje 4 osebam ne komplicirajo sploh.
Le pogumno če si vsaj malo estet, pa da vidijo da je res narejen za takšne potrebe ne komplicirajo sploh, pravzaprav pa spreminjaš samo namembnost, vse ostalo pa je dokaj relativno (vsak predela za svoje potrebe)

Re: Homologacija predelave v kamper?

Hvala za odgovore. Počasi dobivam predstavo kako se stvari streže. Pač individualni pristop z upoštevanjem določenih zadev in pravil. Ni pa nič "zabetonirano". Tako nekako.

car napisal/-a:Le pogumno če si vsaj malo estet........


Da ne bo pomote. Nimam še kobija. S povdarkom na besedici "še". Pač počasi se v teoriji izobražujem, tuhtam, razmišljam... Ja, in priznam - imam plan A in plan B. Tu nekje se bom sukal ko bo čas. Več o tem pa takrat.

Ker je @Bias nabavil kombi in pridno dela, sem zdaj jaz tisti, ki se slini po forumu in sanja... :lol:

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Homologacija predelave v kamper?

masseter napisal/-a:MAlo offtopic, tuki je par lušnih za pogledat... http://www.exploria-online.co.uk/


tudi tukaj... niso samo VW, ampak za kakšno idejo ujet je tudi kaj drugega dobro...

http://www.quickcamp.nl/recent/recente-projecten.html

Samo je pa znimivo ko gledam po tujih spletnih straneh - ali jih ne homologirajo, ali pa so tolko ohlapni predpisi... nobenih zatesnjenih omaric in zračnikov za plin, kuhalniki kar na pultih nepritrjeni, da o raznih strehah ne govorim.... jap, Slovenija je :shock:

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Homologacija predelave v kamper?

Prebral.

Najbolj zanimiva mi je tale : "New! Since 2011 the DVLA are now asking that the vehicle look like a motor caravan from the outside. The details are yet unclear what is required. More information will appear here when available."

Še prevod po domače "za neangleže": Od leta 2011 dalje DVLA zahteva, da vozilo od zunaj izgleda kot bivalnik (avtodom, camper). Detajli, kakšne so zahteve glede tega so še nerazjasnjeni. Ko bo več informacij jih bomo oblavili.

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Homologacija predelave v kamper?

Pripravljam vso dokumentacijo za homologacijo, pojavlja se pa en problem z grelcem. Vgrajenega imam Eberja B2L (vgradil sam, a imam potrdilo in račun mehanika za vgradnjo) in na RTI-ju mi težijo da moram imet potrdilo o evro skladnosti ali nekaj takega. Kaj je za nardit? Ima kdo kak tuv certifikat od tega ali kaj podobnega? Že vnaprej hvala za kakršnkoli nasvet.

Re: Homologacija predelave v kamper?

forba napisal/-a:Pripravljam vso dokumentacijo za homologacijo, pojavlja se pa en problem z grelcem. Vgrajenega imam Eberja B2L (vgradil sam, a imam potrdilo in račun mehanika za vgradnjo) in na RTI-ju mi težijo da moram imet potrdilo o evro skladnosti ali nekaj takega. Kaj je za nardit? Ima kdo kak tuv certifikat od tega ali kaj podobnega? Že vnaprej hvala za kakršnkoli nasvet.

probaj vprašati pri firmu,sam bom pa pogledal če so pri mojih navodilih o servisiranju slučajno poleg certifikati,v najslabšem primeru pa ga odmontiraj za čas pregleda in potem ..
Živeti brez kombija je mogoče,vendar brezveze!

Re: Homologacija predelave v kamper?

Ravno odmontiral ga ne bi rad, ker sem ga pritrdil kot se mora in se mi nekako ne da spet ležati pod kombijem in iskat tisto matico ki jo desežeš samo z najdaljšim ključem, ki ga držiš s kleščami. :D No če bo treba bom. Pa sploh ti pregledniki gledajo pod avtom? Ker če ne, lahko samo zakrijem zračnike in komandno ploščo pa je. Če pa se najde kak certifikat pa toliko bolje. Že vnaprej hvaležen! Californije do leta 1994 so imele tega v avtu orginalno vgrajenega in bi teoretično moralo obstajat.

Re: Homologacija predelave v kamper?

Ok imam tudi jaz vprasanje glede homologacije v bivalno vozilo. Trenutno je avto "navadni" kombi T3 - 3 sedezi spredaj in pregradna stena. zanima pa me sledece:

- ce bi zmontirali zadaj klop za dodatno 3 ljudi in to tudi vpisali v prometno (skupaj za 6 oseb), ali bi potem pri homologaciji v bivalno vozilo se spremenilo stevilo sedisc ce zadaj ne bi bilo klopce za 3 ljudi ampak samo za 2 (skupaj 5 oseb)?
- ali so problemi pri homologaciji ce imas vgrajeno doma nareto zadnjo klop (rock and roll) - ni original westfalia?
- homologacija strehe (hardtop westfalia) dodatno doma pritrjena na streho - potrebni kaksni papirji o strokovni vgradnji ali kaj podobnega?

Ze v naprej hvala za pomoc!

Re: Homologacija predelave v kamper?

Sicer nimam izkušenj ampak:
- če sedeže odstraniš praviloma naj nebi bilo težav - torej iz več sedišč oz. potnikov na manj. Obratno pa, torej če jih dodajaš, pa kolikor berem znajo biti kar malo "sitni". Saj ne, da ne pustijo, le zahtevajo strokovno vgradnjo z računom. Sicer nisem prepričan za tovorni T3, ker ima original pritrdišča za sedeže... bo povedal kdo, ki je morda to že delal.
- za tisto klop po mojem mnenju ne bo težav, če bo namenjena le kampiranju - torej sedenje med kampiranjem in spanje. Za vožnjo ne bo šlo skozi če je homemade. Torej, da bi montiral homemade RnR posteljo in bi bila to potem sedišča - ne bojo homologirali.
- za streho pa naj povejo tisti, ki so to že počeli. Na forumu jih je kar nekaj.

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Homologacija predelave v kamper?

Glede sedežev ti predlagam, da daš magari srednjo vrsto original sedežev za homologacijo, potem pa po želji narediš zadnjo klop za sedenje/spanje, srednjo klop pa odstraniš. Meni je kar žal, da nisem dal pri sebi original dvosed (tirnice so že zmontirane v tleh) pri uvozu. Število vpisanih sedišč ni nikoli preveč. :)

LP
Živiš samo enkrat, a če to narediš pravilno, je enkrat dovolj. (Joe E. Lewis)

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron