Bivalni akumulator

Sem lastnik MB Vito 120cdi l. 2007, ki ima tovarniško vgrajeno Westfalia dvižno streho in vrtljiva sedeža. Pod voznikovim ima štartni akumulator, pod sovoznikovim pa je pripravljen prostor, s kabli vred, za priklop bivalnega. Ima 140A alternator.
Sedaj bi pa rad pogruntal, kako je to zvezano... Bivalnega akumulatorja ni, vse vtičnice in luči pa delujejo. Kako bi lahko izvedel, katere stvari bi prevzel bivalni akumulator? Je sploh lahko tako narejeno, da se avtomatsko preklaplja...glede na to da trenutno vse deluje brez dodatneg akumulatorja?

Hvala za pomoč in lep pozdrav!

Re: Bivalni akumulator

Verjetno je tisti, ki je odstranil bivalni akumulator premostil VSR (voltage sensing relay), zato je vse povezano med seboj in delujejo vsi porabniki, ki bi drugače črpali energijo samo iz bivalnega akumulatorja pri ugasnjenem motorju.
Več glav več ve

Re: Bivalni akumulator

Ni nihče odstranil, ker je tak že tovarniški. Mercedes je imel (mogoče še ima) pri Vitotih in Sprinterjih opcijo dodatne baterije. Ampak nikjer ne najdem, kako je to zvezano.
Ni pa še nikoli bilo tam nič priklopljenega, ker prejšnji lastnik tega ni uporabljal.

Re: Bivalni akumulator

Torej ni Marco Polo? Jaz bi priklopil bivalni akumulator, in preveril, če se polni ob prižganem motorju, oziroma če se motorni še vedno prazni ob prisotnosti bivalnega in ugasnjenem motorju.
Več glav več ve

Re: Bivalni akumulator

Ni marco polo, je po naročilu narejen vito westfalia, brez kuhinje in pohištva, samo z dvižno streho in vrtljivimi sedeži.
Kako naj preverim to dvoje? Na elektriko se ne spoznam preveč...
Oziroma ali kdo pozna kakega dobrega avtoelektričarja, ki se ukvarja s tem za ne preveč visoko ceno? Saj bi rad usposobil dodaten akumulator, na katerem bi imel kompresorski hladilnik.

Re: Bivalni akumulator

Ok...po obsežnem brskanju po internetu sem le našel informacije.
Dodatni akumulator je povezan na prvega preko releja, ki ju poveže ko motor deluje, ko je ugasnjen, je dodatni akumulator ločen od štartnega.
Na dodatnega pa ni vezano nič...torej moram sam zvezato tja tisto, kar želim, ostalo bo ostalo na štartnem.

Zdaj me pa zanima, če je to zdravo za oba akumulatorja...če je dodatni akumulator napol izpraznjen, štartni pa poln, ali se bo ob vžigu motorja najprej napol prazen polnil iz polnega akumulatorja in alternatorja naenkrat?

Re: Bivalni akumulator

Dva načina povezovanja bivalnega in štartnega akumulatorja obstajata. Pri prvem rele vklopi D+ iz alternatorja takrat, ko ima le ta dovolj visoke obrate. Pri drugem načinu pa VSR meri napetost štartnega akumulatorja in ko je ta dovolj napolnjen priključi na polnjenje še bivalnega. Si našel kje v svojem mercedezu tak rele med obema akumulatorjema? Poslikaj prazno mesto kjer naj bi bil bivalni aku, pa bomo lahko bolj konkretno razpravljali.
Več glav več ve

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov

cron