Re: Dodatna baterija

Pozdravljeni
Sam sem izvedel elektriko tako:
če nisem priklopljen na 230V imam za hladilnik rele ki mi izklopi napajanje hladilnika pri cca 10,9V. To traja približno 2 dni.
Če imam možnost priklopa na 230V, potem se priklopim na 230V (vtikač v zadnji meglenki), od tu grem pa na polnilnik baterije, ki sam vklaplja in izklaplja polnjenje pri nastavljenih napetostih, od polnilnika pa grem na sponke kamor je vezana aku baterija in ostali porabniki. Aku baterijo imam eno ( nimam ločenega bivalnega in avto dela). Zanima me, če s takim načinom napajanja lahko škodim navadni bateriji?
Hvala za odgovor

Re: Dodatna baterija

ojla
v navtiki uporabljamo stikala
pametna rešitev da v preklopu ne ostaneš brez energije aku1 - aku1+2 - aku2
vsekakor pa dva enaka ali različna akumulatorja skupaj vezat za uporabo ni pametno, ker bo eden drugega izpraznil in efekta ne bo od njih.
to so moje izkušnje pa sem imel dva identična akumulatorja v igri vezave

Re: Dodatna baterija

Malo berem forum in se učim, pa me nekaj zanima. Malo sem se poglobil v te električne povezave. A si jaz prav predstavljam, kako se na vse skupaj priklopi še polnilec.....

Zweitbatterie-Trennrelais1.jpg


Torej ko avto stoji ugasnjen v kampu, se priklopi na 220 in bivalni aku se lepo polni. Kaj pa se zgodi, če slučajno v tem času vžgeš avto in poženeš polnjenje še iz alternatorja? Torej bi se aku polnil iz dveh koncev.... Ali bi se morda polnilec 220 in alternator "stepla" in bi lahko šlo kaj narobe? Ali obstaja ti "odklopni rele", ki bi ga recimo lahko montiral na sliki na zeleno linijo + (plus) in bi jo prekinil, če bi dal kontakt?

Pa še to.... glede releja pod številko 3 na sliki... John je napisal....
.....na aku lahko priključimo največ napetost 2,5V po celici, kar znese za 12V akumulator cca.15V. Pri taki napetosti bo v res prazen aku steklo morda tudi do 20A, po parih minutah pa tok hitro pade in znaša v normalnih pogojih le cca 5 - 10A. Po 5 urah le še 2,5A.....
. Torej bi bilo dovolj, če je rele recimo 30A?

Še en realen scenarij.... avto stoji dva dni v divjini in bivalni aku se zaradi uporabe sprazni skoraj do konca - recimo na 20 procentov. Ker je odklopljen z relejem pod št. 3 na sliki, je motorni aku dokaj napolnjen - pa recimo 80 procentov. Zdaj avto vžgemo in začne se polnjenje, seveda obeh, ker je rele odprt.... kaj to pomeni, glede na to da sta različno polna? Ali bi začel bivalni prazniti motornega do te mere da se izenačita? Bi steklo na hitro preveč toka po linijah???

Ja no. Ne se mi smejat. Pač nisem štromar, zadeva me zanima, rad bi razumel in najraje vas vprašam.

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Dodatna baterija

Anton hvala. To shemo sem videl v postih visje, a se mi je zdela prezapletena. Morda je za nas laike res malo "strasno" videt. Zdaj sem se malo poglobil in ugotovil, da je u bistvu ista kot ta, ki sem jo jaz objavil, le da ima ta dodatni rele, ki izklaplja polnilec v primeru zagona motorja vozila. Jaz sem laicno to imenoval "odklopni" rele in pomislil sem na vezavo na kljucavnico kontakta. Mislim, da mi je sedaj jasno. Bom pa v priliki tole shemo narisal bolj po domace, ce bo se kdo kdaj rabil.

zdaj me zanima samo se kako je po zagonu motorja, ko sta oba akuja vezana na alternator in sta eden prazen in drugi poln.

mi je pa tudi jasno, zakaj imas ti ta stikala rocna in ne prek relejev. Vsaj dva razloga se takoj lahko spomnim....

evo, zato imam tako rad ta forum.

lp, boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Dodatna baterija

Plan imam kar največ narediti pri avtu sam, ker mi je to v izziv in veliko veselje. Ravno zato želim zadeve poznati in razumeti. In od tod eno vprašanje:

Govorim zgolj o povezavi primarnega in bivalnega akumulatorja. Poveže se oba plus kontakta na akumulatorjih. Uporabi se kabel, vmes se da rele in varovalka. Zdaj pa tko: ko gledam in berem druge forume opažam, da dajejo vmes varovalko max 30A. Torej po tem razumevanju ko bo prišlo na varovalko 31A bo le ta pregorela.
Zdaj pa rele. V čisti teoriji bi bil rele 30A čisto dovolj. Če kaj razumem - rele recimo 30A je narejen tako, da normalno deluje vse do 30A. Pri recimo 40A bi se kontakti v releju pričeli taliti in bi "zapikali", ohišje bi se lahko začelo taliti, možnost požara je tukaj (recimo da ni varovalke)....

Zdaj pa ne vem, a jaz kaj ne razumem, a kaj ne vem.... za čigavo zdravje se vgrajujejo releji 70, 100 ali celo 200A? Pri varovalki 30A?

Pač tak sem. Želim razumeti. Ne bodite hudi....

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Dodatna baterija

V teoriji in praksi je najbolje, da je med polnilnikom in akumulatorjem čimmanj stvari.
Zakaj? zato ker vsak kontakt, vsak kabel, vsaka tanka žička ala varovalka, predstavljajo neko določeno upornost.
Vse upornosti seštete predstavljajo izgube pri polnjenju in praznjenju akumulatorja. Dejstvo je, da se ob določenem toku na takih upornostih (kontakti, varovalke, releji) pojavi padec napetosti, ki je sorazmeren glede na tok in upornost. Večja kot sta tok in upornost, večji je padec napetosti.

Torej, v teoriji bi bilo najbolje , da bi bila oba akumulatorja povezana direktno z čim debelejšimi in čim krajšimi žicami (bivalni in motorni).

Seveda je to v praksi nesmiselno in je zaradi varnosti med njima potrebnih nekaj elementov.

Med njimi je tudi rele, ki ima kontaktno upornost dimenzionirano glede na tokovno zmogljivost.
Torej 30A rele ima višjo upornost kontaktov, kot 100A rele. To pomeni, da bo bivalni akumulator "čutil" od alternatorja nižjo napetost za razliko med zmnožkom toka polnjenja in razliko kontaktnih upornosti med zgoraj omenjenima relejema. (bljak kakšen stavek).
Seveda to niso nevem kako velike razlike, verjetno ne presegajo 0,1V pri 20A. Se pa definitivno pozna pri končni napolnjenosti bivalnega akumulatorja.

Na kratko, če imaš možnost, daj močnejši rele, če pa ne, pa ....
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

Mhm.... tisti tvoj "bljak" stavek sem seveda večkrat prebral. Hvala, nekdo si je vzel čas in mi razložil. Po prebranem mislim da mi je jasno, zakaj tako močni releji.... Če poenostavimo glede na zgoraj napisano: kar se tiče varnosti je šibkejši rele dovolj (v mejah normale). Kar se tiče pa kvalitete izdelave in čim manjših izgub je pa priporočljiv močnejši. To pojasni tudi različne velikosti priklopnih kontaktov na relejih s sicer enakimi specifikacijami....

Hvala.

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Dodatna baterija

A je to v redu zadeva?

http://www.akumulator.si/izdelek/N7%2001%20300/diodni-delilnik-sterling-90a-2-izhoda

Ideja je taka, da bi imel v avto dodaten akumulator, ki bi ga lahko kadarkoli vzel ven in ga bi polnil tako, da bi + in - na akumulatorju s kablom povezal v vtič, katerega bi vtaknil v 12V vtičnico. Pred to vtičnico pa bi vezal ta diodni delilnik. (na youtubu sem videl, da po angleško se reče temu "battery isolator", v Sloveniji pa neke velike ponudbe pod tem nazivom nisem našel. Dojel pa sem da je neka razlika med klasičnimi releyi in temi "izolatorji"

Imam v mislih to vtičnico dati na armaturno ploščo, kar bi pomenilo cca 1,5m kabla do "bivalnega akumulatorja" Je to nekoliko veliko? Namreč, ker bi - dal že v vtičnico, ali bi bilo bolje, da bi do bivalnega akumulatorja vlekel samo +, - pa bi dobil čimbližje bivalnega akumulatorja?

no tle dam še eno povezavo iz youtuba, prilagam pa še skico kako sem si zamislil

https://www.youtube.com/watch?v=RlNTqEqRF0Q

A bo to delalo? Kaj pa pomeni, da je amperaža tega delinika 90A, bivalni akumučator pa naj bi polnil z manj kot 10A. Ali je potrebna še kaka zaščita proti prenapolnjenosti akumulatorja?
"Le cesta daje potepuhu sanje,
pa naj tisočkrat mu bo grenek kruh"

Dane Zajc
Priponke
akumulator.jpg

Re: Dodatna baterija

naj mi kdo pove, kolk bi bla neumna kombiniranje teh treh napravic za polnjenje:

zaščita proti izpraznitvi akumulatorja

https://www.mimovrste.com/motoristicna-tehnika/oem-zascita-proti-izpraznitvi-avtomobilskega-akumulatorja

inverter iz 12V na 220V

http://www.mixi-caravaning.si/katalog/product.php?cat_id=794&product_id=1260018119

polnilec CTEK

http://www.mixi-caravaning.si/katalog/product.php?cat_id=745&product_id=1400015112

Fora je, ker inverter iz 12V na 220V itak mislim nabavit. Pač bi ga med delovanjem avta imel priklučenega na štartni akumulator, v mirovaju pa bi ga, če bi ga rabil priklučil na bivalnega

Polnicel Ctek je baje super in itak bi bil uporaben za napolnit akumulator v kampih oz kjer je dostop do 220V. Pa tud drugače prav pride....

Zaščita pred izpraznjenjem pa tud pride drugače prav. Npr mam to grelno blazino za na sedež zdaj pozimi, pa se vedno bojim, da jo pozabim izključit....

Verjetno pa bi bilo to polnjenje prepočasno... saj tisto uro, dve, ko se kam pelje se bi en drek nafilalo. le kakih 5-10Ah

drugače sem našel, da je taka naprava zelo OK... da nima nič padca napetosti.. da pa tisti diodni delilnik ima padca 0,6V

pametni delilnik

http://www.akumulator.si/izdelek/N7%2001%20180/pametni-delilnik-sterling-180a-za-2-aku

(vem, zdaj bo nekdo napisal...."pa kaj ta komplicira! ) :)
"Le cesta daje potepuhu sanje,
pa naj tisočkrat mu bo grenek kruh"

Dane Zajc

Re: Dodatna baterija

Zakaj komplicirati,če pa zadeva z dvema baterijama lepo deluje prek releja,ki se vklopi na d+
10 A za varovalko je malo malo,predvsem ko boš do konca izpraznil dodatno baterijo
L.p
Živeti brez kombija je mogoče,vendar brezveze!

Re: Dodatna baterija

Par besed na hitro.

Ctekov polnilec dobiš ceneje v Eurotonu pri nas na Cikavi v NM, pretvornik 12-220 je definitivno predrag, tista zaščita pa je itak poceni.

Diodni delilnik je dober za trgovce, da ga prodajo ti ga ne rabiš. Pa filanje akumulatorja preko vtičnici je bol tko, tko potem je že boljš, da ga filaš na krokodil kleme bo boljši stik.
Expert za VW T3

Predsednik VW T3 Kluba Slovenija
http://www.vwT3klub.com

Komisar za starodobna vozila pri SVAMZ

Član:
Mercedes-Benz Klub Slovenija
VW Klub Dolenjske in Bele krajine
UO Svamz

Re: Dodatna baterija

Mene pa malce matra dodatni akumulator, pa me zanima, ali je dovolj, da ga priklopim na 120W panel (kupil bi od 80-100Ah), ali bi bilo potrebno priklapljati še na alternator?
Predvsem se zanimam zanj, ker bom po vsej verjetnosti dodal webasto, pa nisem prepričan ali bo štarter zmogel lučke, kompresorski hladilnik, webasto + kakšna filanja telefonov, laptopa...lani mi je sicer 11dni delalo bp, samo me skrbi še gretje zdej :)

mislil sem kej takega montirat:
http://akucenter.biz/ciklicni-akumulato ... ergy-plus/

Thx, Rok

Re: Dodatna baterija

@ucmanster - kot sta ti že bobo in anton napisala, je moje mnenje podobno. Pa to sem že nekje napisal. Čim manj kompliciraj, izvedi eno od preverjenih variant vezave, tukaj na forumu jih je kar nekaj. Sicer boš naredil tako kot boš sam hotel, glede na tvoje gornje poste pa samo to: še enkrat dvomim v polnjenje preko vtičnice, ker pri praznem akumulatorju v začetku teče precej toka in ne vem, koliko so gvišni kontakti na vtičnici... če boš na vtičnico filal, si pod roko za vsak slučaj pripravi kak gasilnik... ampak, spet - naredi kot veš da je prav. Pa še za tisti CTEK - 3,6 A je malo švoh - jaz sem se z enim podobnim hecal (ni bil sicer CTEK no, je bla pa elektronika 3,6A), pa je bila samo štala. Ko pa sem (bolj za test da vidim kaj rabim) uporabljal močnejša dva (eden 9A in eden 12A) pa je peljalo ko namazano.... toliko no.


masseter napisal/-a:Mene pa malce matra dodatni akumulator, pa me zanima, ali je dovolj, da ga priklopim na 120W panel (kupil bi od 80-100Ah), ali bi bilo potrebno priklapljati še na alternator?


Ne, bivalnega akuja ne rabiš na alternator priklapljat. Narediš samo neodvisno mrežo (aku in panel), v tem primeru tudi minusi ne grejo prek karoserije ampak so v tej ločen mreži. Kot da bi vse skupaj zmontiral nekje na travniku. V tem primeru ga boš polnil samo prek panela in to je to. Če ti to zadostuje je OK. Vezava na alternator je dobra zato, ker - polni med vožnjo in v primeru potrebe po hitrem in močnem polnjenju (če se čisto izprazni in rabiš hitro veliko napolnit) alternator zmore veliko toka in hitro opravi svoje delo pri popolni izpraznitvi, da je aku kolikor toliko sposoben delati naprej. Panel pač vse to počne bolj počasi. Je pa res da tudi ko avto ne dela. Moje mnenje.... če že daješ aku in panel... lej, še malo kabla, rele, kakšna spojka in imaš oboje.

masseter napisal/-a:Predvsem se zanimam zanj, ker bom po vsej verjetnosti dodal webasto, pa nisem prepričan ali bo štarter zmogel lučke, kompresorski hladilnik, webasto + kakšna filanja telefonov, laptopa...lani mi je sicer 11dni delalo bp, samo me skrbi še gretje zdej :)


Ne vem kaj misliš s tem, ko omenjaš štarter. Štarter s tem nima veze.... Če pa si se zatipkal in misliš na alternator - spet nima neke veze. Tukaj je pomemben akumulator in polnjenje le tega - o tem sem pa zgoraj napisal. Pa še okoli webasta - on porabi malo elektrike - sploh če je bencinski. Potrebuje pa webasto za zagon veliko toka. Tega ti da dober in poln akumulator. Za predstavo - jaz sem imel švoh akumulator in se webasto ni hotel zagnat. Pa sem avto vžgal, da je alternator pomagal, vklopil webasto in ko se je webasto zagnal sem avto ugasnil in je lepo delal naprej. Torej - za štart porabi malo več, potem je pa šparovček...

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov

cron