Re: Dodatna baterija

O pomembnosti padcev napetosti v 12V napeljavah smo na tem forumu že kar precej napisali. Malo pobrskaj. Mogoče si napačno razumel izraz "napetost praga". Dioda deluje, kot "enosmeren ventil" ampak ni idealna. Torej če skoznjo teče določen tok, na njej ostane nekaj napetosti. Na navadnih usmerniških Silicijevih diodah je lahko to pri malo večjih tokovih (5-10A) tudi 1V ali več. V praksi pomeni to , da imaš na anodi diode 12V, na katodi pa samo še 11V...
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

Ok, iz sheme (moje glave) sem jaz "prebral", da je rumena tista, ki je za omogočanje prek ključa, rdeča pa glavno napajanje. Očitno je v pripeti shemi rumena glavno napajanje iz bivalnega akumulatorja, rdeča pa za nadzor prek ključa oziroma dodatnega stikala (zelena). Ponavadi so barve žic na radiu take, da je rdeča glavno napajanje, rumena za vklop , oranžna pa za stalno napetost, ki drži pokonci spomin in kode v radiu. Malo nesmiselno je potem dajat 6A diode, če je par mA porabe..
Pri samo vklopljenem radiu (ko ni obremenjen ojačevalnik z zvočniki oziroma je na potihem) je tudi na glavnem napajalnem plusu par mA porabe. Si meril pri glasno predvajani glasbi na vse 4 zvočnike?
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

Hm. Za moj radio (Pioneer) je rumena napajanje, rdeča za vklop (preko kontakta), oranžna pa je blendirana, ker je namenjena za kontrolo iluminacije (nekaj v zvezi, da se osvetlitev radia zatemni ob vklopu luči ipd.). V tej povezavi tudi radio dela brez problema (ne izgubi spomina, ko vzamem kontakt in se vklaplja/izklaplja glede na kontakt). Koliko sem brskal po internetu imajo vsi aftermarket avtoradii samo dve žici namenjeni napajanju (rumena in rdeča). Mogoče ima kakšno original radio to drugače.
Glede diod imaš prav, a sem se držal te sheme in zadeva že deluje. Sicer pa sem tudi pomeril tok pri normalni glasnosti in se giblje okrog 0,5A. Več kot 2-3A pa niti ne pridem, ker je takrat muzika zaradi slabih zvočnikov že neposlušljiva.

Re: Dodatna baterija

glede teh radijev z rdečo in rumeno:
pri vozilih VAG je potrebno ti dve barvi zamenjati ker drugače zadeva ne špila ,govorim o original inštalaciji ki gre v euro 2 priklop
Živeti brez kombija je mogoče,vendar brezveze!

Re: Dodatna baterija

zdravo

Sem si po "pravilih" zmontiral 100 w sončno celico na streho,10a varovalki na + in na - ,naprej na 30 a regulator (poceni iz kitajske),in naprej na ciklični svinčen akumulator...
Imam pa vprašanje.na regulatorju je še en + in - izhod z narisano žarnico,pa ne vem a je ta žarnica potem za višek elektrike,ko je aku poln ali kako,ali je nujno imeti to priklopljeno ,se mi zdi malo nelogično.Kaj se dogaja z viškom elektrike ko je aku poln,ni pa odjemalca vklopljenega, ker regulator mi ne izklopi,ampak mi voltaža začne nihati,ne vem iz 14,6 V na 14,2V,pa nazaj na gor..
mogoče se komu smešno čuje vse skupaj,samo na elektro področju sem bolj bogi...

hvala

Re: Dodatna baterija

Daj link na 30A regulator, ki si ga kupil. Ponavadi imajo regulatorji tudi priklop za koristne porabnike, ki črpajo energijo iz akumulatorja, ter zaščito proti preizpraznitvi akumulatorja. (verjetno je kje tudi kakšna shema priključitve)
Vprašanje: Kaj se dogaja z viškom elektrike, ko je aku poln ... je podobno vprašanju: Kam gre elektrika , ki je v hišni vtičnici in ni nič priklopljeno nanjo... (karikiram). Torej, regulator poskrbi za odklop sončne celice, kadar ni priklopljenih porabnikov na poln akumulator...
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

hvala,regulator je:
https://www.aliexpress.com/item/KSOL-30 ... b22d5456f9

to me ravno zanima,ker regulator ne izklopi,ampak začne napetost nihat,vsaj meni se zdi tako,kolko vidim po voltmetru...bom še bolj podrobno spremljal...lahko da aku še ni bil čisto do konca nafilan kljub temu da je čisto nov...čeprav po enem tednu bi moral biti najbrž poln glede nato da ga nisem z nobenim porabnikom obremenjeval..zvečer ko ni svetlobe,ko celica neha delat,(neha tudi lučka za celico na regulatorju utripat-se pravi da regulator pri prenizki napetosti izklopi),pol pa drži akumulator 13 V do drugega dne...

ne vem, mogoče je pa normalno tako...

Re: Dodatna baterija

Glede na tvoja vprašanja sklepam, da si napačno povezal celico, akumulator in porabnike. Tista žarnica pomeni porabnike, ki so priključeni na akumulator. Kot sem že zgoraj napisal, regulator (lahko) nadzira tudi porabnike in jih izključi, ko je akumulator preveč prazen, zato mora imeti nadzor nad porabniki. Tisto skakanje napetosti je že v redu. Regulator "trenira" poln akumulator s kratkimi polnilnimi (verjetno tudi praznilnimi) impulzi, da preprečuje sulfatizacijo akumulatorskih plošč... ( višja znanost).
Več glav več ve
Priponke
Solarenergysystem.png

Re: Dodatna baterija

to bo to ja...hvala

za skakanje voltaže sem predvideval da bo neke vrste vzdrževanje akuja (pač rajši vprašam)....porabnike imam pa zvezane direkt iz akuja,sicer sem si majhen digitalni voltmeter priklopil,da ves čas spremljam napetost,tako da ne pride do prekomerne izpraznitve...a pol lahko pustim tako?najbrž ni kaj narobe....

hvala še enkrat

Re: Dodatna baterija

Lahko pustiš tako, s tem da pač nimaš funkcionalnosti izklopa porabnikov pri premajhni napetosti akumulatorja. Po navadi je zoprno preključiti vse porabnike, ki so že pred vgradnjo sončnih celic in regulatorja lepo priklopljeni na akumulator. Nadzor je izvedljiv tudi tako, da na tiste sponke, kjer je narisana žarnica (porabniki) priključiš tuljavo močnejšega avtoreleja , njegov delovni kontakt pa zvežeš med "+ akumulatorja" in "+ vseh porabnikov". S tem se izogneš novi napeljavi porabnikov do regulatorja....
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

Veselo nabiram ponudbe za bivalni akku in najdem odlično zadevo (Siga AGM), potem pa vidim, da me matra predvsem višina prostora pod sedežem in da je dejansko na voljo samo 175mm. Kako ste ostali rešili to težavo?
Rad bi namreč vgradil vsaj 100AH akumulator (najraje 120AH), ampak ne verjamem, da obstaja kakšen teh dimenzij, taki so povečini 60-70AH...

Pa da kresnem: bi se dalo recimo vgradit 2x70 AGM še "na mestu/namesto" štarterja za 140AH skupne avtonomije?
Hvala!

Re: Dodatna baterija

Se ne spomnim kaki so original sedeži, samo po mojem se da sam pokrov dvigniti tistih 15mm, da bi pasal 190mm notri. Drugače pa je varianta pod oba prednja sedeža dat 70Ah, če nimaš že zaseden prostor.
Slika
1990 Bus - 1.9TD, 6 stopenjski Audi menjalnik

Re: Dodatna baterija

OranznaNit napisal/-a:
Pa da kresnem: bi se dalo recimo vgradit 2x70 AGM še "na mestu/namesto" štarterja za 140AH skupne avtonomije?
Hvala!


Jaz sem imel 8 let 2xAGM 85Ah enega namesto štartnega in drugega pod vozniškim sedežem...BP.
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

OranznaNit napisal/-a:Ima amp-solar dobro ponudbo, kakšne so izkušnje?


A misliš tega... http://www.amp-solar.com/ Če je to ta... ko sem iskal polnilec za bivalni akumulator sem pri njem našel enega zanimivega... ker pa sem hotel dodatne informacije sem mu pisal na mail (dvakrat), klical ene desetkrat, pa nisem dobil ne povratnega maila in ni se uspel javit na telefon... tako da čisto moje osebno mnenje... hvala lepa. Mogoče sem krivičen in ima kdo boljšo izkušnjo....

LP; Boro

PS: aja, tak polnilec sem potem kupil pri kitajcu na ebayu za tretjino cene.... samo embalaža in nalepke so drugačne
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov

cron