Re: Dodatna baterija

1.Akumulator se bolje počuti poln, kot prazen.
2. Svinčeni akumulatorji imajo kar nekaj samopraznenja, sicer tale zgornji verjetno malo manj... pa vseeno. Verjetno je zmontiran v kabini, kjer je toplo... tam je samopraznjenje večje.
3.Nikjer v tehničnih podatkih nisem zasledil kakšen pravzaprav ta aku je, ampak glede na to da piše GlasMat separation, sklepam da je AGM, kar pomeni, da je verjetno zaprt in brez vzdrževalnih pokrovčkov. Če je tako, potem lahko pustiš D+ simulator konstantno vklopljen, ker ga z alternatorjem itak ne boš mogel napolniti do konca. Lahko pa za vsak slučaj pomeriš napetost na akumulatorju po kakšnem tednu dnevne uporabe avta. Če je medtem, ko deluje motor manjša od 14,4V /20StCelzija potem je vse ok.
4. Nekaj osnovnih pojmov... sicer bolj velja za zagonske baterije... pa vseeno... : http://www2.arnes.si/~afirma/pouk/akku.htm
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

Dvomim, da je bil izpolnjen pogoj 20 stopinj Celzija, ko si vžgal avto. Hladneje kot je, višja je lahko ta napetost. Glede na meritve lahko komot pustiš vse priključeno in se ne obremenjuješ s tem, kako se akumulator polni. Bolj je važno, da je poln takrat ko ga potrebuješ.
Prosim.
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

Zdravo!

Tle sem na Bolhi najdu en ugoden akumulator. Pravzaprav se mi zdi smešno nizka cena, glede na to, da je nov okol 150 € , kolkr sem gledal na netu.

zato sumim, da bi znalo bit kaj narobe z njimi. Kako bi lahko to vedel, ko bi ga šel sprobat. A to da ima, ko je napolnjen, napetost več kot 14V, je potem znak, da bi moralo bit vse ok z njim? Al naj bom še na kaj pozoren?

evo, še povezava:
http://www.bolha.com/navtika/navticna-oprema/rezervni-deli-za-plovila/akumulator-ciklicni-agm-12v-65ah--1302590959.html?aclct=1456526028&kw=agm+akumulator
"Le cesta daje potepuhu sanje,
pa naj tisočkrat mu bo grenek kruh"

Dane Zajc

Re: Dodatna baterija

Pozdravljeni,
sem dokaj nov na forumu, a so mi nasveti že precej prav prišli. Super forum!

V predelan kombi imam namen dodati bivalni akumulator in ga zvezati po shemi kot je bila že objavljena v prejšnjih postih. Imam pa dve vprašanji:
1. Dodatni akumulator (cikličnega) bom dodal kar pod pokrov motorja, ker ima kombi za to že predviden prostor. Do bivalnega dela imam napeljan kabel dolžine cca 4-5m. Rad bi polnil ta bivalni akumulator tudi s polnilcem. Tu me malo skrbi, ker imam 220V napeljavo samo do bivalnega dela, zato bi polnilec bil lociran kar v bivalnem delu. Zanima me, ali bi bilo zelo narobe, da polnim bivalni akumulator pod pokrovom motorja s polnilcem iz bivalnega dela preko te napeljave cca 5m (- jemljem kar iz karoserije). Je ta linija predolga in bo padec napetosti prevelik za učinkovito polnjenje?
2. Ali pametni polnilci ločijo npr. med navadnim startnim in poltrakcijskim akumulatorjem? Oz. ali imata ta dva akumulatorja različno napetost pri max napolnjenosti? Skrbi me namreč, da bi polnilec "zanemarjal" enega od akumulatorjev (ker bi se ravnal samo po enem in prehitro šel v način vzdrževanja) ter tako en od njiju ne bi bil nikoli dovolj poln.

Najlepša hvala za kakršenkoli nasvet!

Re: Dodatna baterija

Pozdravljen.

deko86 napisal/-a:1. Dodatni akumulator (cikličnega) bom dodal kar pod pokrov motorja, ker ima kombi za to že predviden prostor. Do bivalnega dela imam napeljan kabel dolžine cca 4-5m. Rad bi polnil ta bivalni akumulator tudi s polnilcem. Tu me malo skrbi, ker imam 220V napeljavo samo do bivalnega dela, zato bi polnilec bil lociran kar v bivalnem delu. Zanima me, ali bi bilo zelo narobe, da polnim bivalni akumulator pod pokrovom motorja s polnilcem iz bivalnega dela preko te napeljave cca 5m (- jemljem kar iz karoserije). Je ta linija predolga in bo padec napetosti prevelik za učinkovito polnjenje?


Nič nebi bilo narobe s polnjenjem iz bivalnega dela pod motorni pokrov. Fajn bi pa bilo vedet, kakšen je ta kabel, ki ga misliš uporabit (presek). A je to na novo napeljan? Ali ima že kakšno funkcijo? Ali je tam in čaka da ga uporabiš? Minus, sploh pri polnjenju, bi jaz vseeno potegnil iz polnilca na klemo, ne preko karoserije....


deko86 napisal/-a:2. Ali pametni polnilci ločijo npr. med navadnim startnim in poltrakcijskim akumulatorjem? Oz. ali imata ta dva akumulatorja različno napetost pri max napolnjenosti? Skrbi me namreč, da bi polnilec "zanemarjal" enega od akumulatorjev (ker bi se ravnal samo po enem in prehitro šel v način vzdrževanja) ter tako en od njiju ne bi bil nikoli dovolj poln.


Po mojem mnenju polnilci še niso dovolj pametni, da bi naenkrat, preko ene linije pravilno polnili istočasno svinčenega zagonskega in AGM. Drugače pa ločijo ta dva tipa ja, samo je treba vsakega posebej polnit. hmmm.... zakaj bi pa zagonskega polnil s polnilcem? samo vprašam....

Sicer pa - malo počakaj, @mondxxi je stručko in ti bo vse povedal....

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Dodatna baterija

1. Če si pozorno prebral debato: viewtopic.php?f=19&t=3050&hilit=elektrika kjer je zajet tudi izračun 5m dolgih kablov... potem že veliko veš. Za bolj natančne odgovore moraš podati tip polnilnika, ki ga nameravaš vgraditi in tip bivalnega akumulatorja...

Takole na hitro, če pravilno predvidevam, imaš vse bivalne porabnike priključene na koncu 5m dolgega kabla za plus. Minus za porabnike vzameš iz šasije... Predlagam eno malo močnejšo varovalko pri akumulatorju (za primer da se kje ta dolgi plus vodnik predrgne) in pred porabniki delitev na več vej, kjer je vsaka varovana z manjšo varovalko.

2. Boro ti je pravilno odgovoril. Če boš vezal po shemi, ki ima 230V rele, potem sta motorni in bivalni aku itak ločena med tem, ko je avto priključen na omrežje. Obstajajo pa tudi polnilniki, ki imajo dva izhoda, s tem da je en samo vzdrževalni za motorni akumulator... v tem primeru seveda rabiš še en vodnik med polnilnikom in motornim akujem.
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

Hvala za hitre odgovore!
Boro napisal/-a:Nič nebi bilo narobe s polnjenjem iz bivalnega dela pod motorni pokrov. Fajn bi pa bilo vedet, kakšen je ta kabel, ki ga misliš uporabit (presek). A je to na novo napeljan? Ali ima že kakšno funkcijo? Ali je tam in čaka da ga uporabiš? Minus, sploh pri polnjenju, bi jaz vseeno potegnil iz polnilca na klemo, ne preko karoserije....


Imam potegnjen "svež" kabel preseka 6mm2. Z njim pa bom napajal: pumpo za umivalnik, webasto, kakšen polnilec za telefon, med vožnjo hladilnik na 12V. Minus gre sicer po karoseriji, vendar le približno "pol poti", saj po približno 2 m odvzamem maso iz karoserije in gre do porabnikov v bivalnem delu enak kabel 6mm2.

Boro napisal/-a:Po mojem mnenju polnilci še niso dovolj pametni, da bi naenkrat, preko ene linije pravilno polnili istočasno svinčenega zagonskega in AGM. Drugače pa ločijo ta dva tipa ja, samo je treba vsakega posebej polnit. hmmm.... zakaj bi pa zagonskega polnil s polnilcem? samo vprašam....


Imaš prav. Tudi sam sem se spraševal o smiselnosti takšnega polnjena, vendar sem teoretično predvidel, da bi bilo dobro med daljšim stanjem tudi zagonskega kdaj "osvežiti". Vendar kot predlagaš, verjetno je res najbolje polniti samo bivalnega in je stvar rešena ter še manj komplicirana. Hvala!

mondxxi napisal/-a:1. Če si pozorno prebral debato: viewtopic.php?f=19&t=3050&hilit=elektrika kjer je zajet tudi izračun 5m dolgih kablov... potem že veliko veš. Za bolj natančne odgovore moraš podati tip polnilnika, ki ga nameravaš vgraditi in tip bivalnega akumulatorja...
Takole na hitro, če pravilno predvidevam, imaš vse bivalne porabnike priključene na koncu 5m dolgega kabla za plus. Minus za porabnike vzameš iz šasije... Predlagam eno malo močnejšo varovalko pri akumulatorju (za primer da se kje ta dolgi plus vodnik predrgne) in pred porabniki delitev na več vej, kjer je vsaka varovana z manjšo varovalko.

Polnilnik sem mislil nabaviti kar takšnega, ki ga je predlagal in testiral Boro v enem izmed postov. Skratka poceni stvar iz ebaya. Upam, da opravi svoje delo. Akumulator pa bom kupil Tab Motion Pasted ali Tubular 105Ah oz 110Ah (C20).
Točno takšno vezavo tudi ustvarjam...Na začetku pri motorju imam trenutno 20A varovalko (bo za polnjenje iz bivalnega dela preslaba?) in sedaj nameravam še na koncu v bivalnem delu dati najprej glavno stikalo za odklop vseh uporabnikov in nato razvejati na 5-6 vej ter dati varovalke sorazmerne moči glede na porabnike.

mondxxi napisal/-a:2. Boro ti je pravilno odgovoril. Če boš vezal po shemi, ki ima 230V rele, potem sta motorni in bivalni aku itak ločena med tem, ko je avto priključen na omrežje. Obstajajo pa tudi polnilniki, ki imajo dva izhoda, s tem da je en samo vzdrževalni za motorni akumulator... v tem primeru seveda rabiš še en vodnik med polnilnikom in motornim akujem.

Slika

Če gledam tole shemo in kolikor se z mojo pametjo in znanjem (ki je hobi-električno:)) spoznam, tale vezava z 230V relejem ne omogoča, da se ločita bivalni in motorni aku, ko je avto priključen na omrežje, ampak je to ravno namen. Tisti 230V rele le odklopi alternator, da ne gre brez veze tok skozi D+ alternatorja. Se motim?
Ampak kot rečeno, mislim, da motornega sploh ne bom polnil na omrežje ampak samo med vožnjo in bo tako najbolj enostavno. Edino zanima me še, ali je pomembno na katero stran trennreleja (stran motornega akumulatorja oz. bivalnega) je priključen alternator, da ne bi npr. tok med polnjenjem s polnilcem tekel tudi po kablu za polnjenje (ne vem kak se mu reče) v alternator.

Hvala vama!

Re: Dodatna baterija

Kar se tiče povezave bivalnega akuja in zagonskega imaš prav. Po zgornjem načrtu se prek releja povežeta, ko je vključen polnilnik. V alternator tok ne bo tekel pod nobenim pogojem, saj je tudi zagonski akumulator fiksno zvezan s plusom alternatorja. Glede na položaj polnilnika in položaj obeh akumulatorjev mislim, da ne bo nobene škode, če boš zvezal po zgornji shemi in s tem dopolnjeval tudi motorni akumulator. Kar pa se tiče varovalke pri bivalnem akumulatorju jo je potrebno dimenzionirati glede na dolžino (5m) in presek (6mm2) vodnika, katerega ta varovalka ščiti. Mislim, da bo 20A na prvo žogo premalo. Več, ko bo elementov v tokokrogu(stikala releji varovalke), več imaš možnosti napak in slabih kontaktov..ter s tem tudi izgub tako pri polnjenju , kot tudi pri praznjenju akumulatorjev.
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

Danes sem ponovno pogledal malo "pod haubo" in kot rečeno ima moj kombi že pripravljeno inštalacijo za dve bateriji. Nikjer nisem našel releja, ki loči akumulatorja pri ugasnjenem motorju, tako da je verjetno vezava mišljena za direktno povezavo. Seveda bom vezal vmes rele po že znanih shemam. Sem pa našel nekakšno stvar, ki je po googlanju sodeč: circuit braker oz. nekakšna 90A varovalka . Predvidevam, da ščiti vezavo akumulatorjev pred previsokimi toki (če bi v katerem od akumulatorjev prišlo do kratkega stika, da se pri tem ne bi spraznil še drugi?). Ali kdo pozna to reč oz. mi lahko svetuje, ali se jo splača vezat v povezavo akumulatorjev ali je nepotrebna.
Slika

Re: Dodatna baterija

Deko, nisi nam še zaupal kakšen kombi imaš?
Jaz bi vso originalno inštalacijo v kombiju zadržal, torej tudi to 90A varovalko, ki pa je verjetno predvidena za medsebojno povezavo dveh ZAGONSKIH akumulatorjev.
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

No, če boš samo izrabil mesto v motornem prostoru, ki je bilo namenjeno dodatnemu zagonskemu akumulatorju za namestitev bivalnega, in izdelal zgornjo vezavo, potem je 90A varovalka malo nesmiselna, čeprav če jo v zgornjo vezavo narišemo zaporedno z kontaktom "trennrelais" ni nič odveč. Uporabna je v primeru, da pride do predrgnjenja kabla ali stika s šasijo. Edino vprašanje je bližje katerega akumulatorja je nameščena..
Več glav več ve

Re: Dodatna baterija

Predelava je v teku. Za mojstre imam vprasanje. Na glavno linijo za bivalni del (6 mm2) bi rad vezal stikalo, da enostavno pri kaksni daljsi neuporabi odklopim vso elektroniko in ni potrebno snemati klem na dodatnem akumulatorju. Najmocnejse stikalo, ki so imeli, je 30A, ki ima kontaktno upornost 50mOhm. To se mi zdi kar precej, saj bi bil pri 10A padec 0,5V. To mi ni vsec, sploh ker bi rad z 230V polnilcrm polnil akumulator kar iz bivalnega dela. Ali je smiselno nabaviti močnejše stikalo ali ideja s stikalom sploh ni dobra? Kje bi se mocnejse sploh dalo kupit?

Re: Dodatna baterija

Hvala!
ucmanster: Kot sem v prejšnjih postih napisal. Ker imam 220V priklop samo v bivalnem delu, bo polnilec za bivalni akumulator kar tam. Bivalni pa nameščen pod pokrovom motorja, ker je še prostor za enega.

Re: Dodatna baterija

aha, in boš potegnu kabel od polnilca, ki bo v bivalnem delu, pod pokrov motorja, kjer imaš bivalni akumulator.

BTW. Na kater akumulator maš vezan radio?
"Le cesta daje potepuhu sanje,
pa naj tisočkrat mu bo grenek kruh"

Dane Zajc

Re: Dodatna baterija

Radio in notranje luči bom vezal na bivalni akumulator. Da pa ne bodo šle nastavitve vedno k vragu, ga bom zvezal pred glavnim stikalom. Sem pomeril koliko sploh porabi za vzdrževanje in multimeter dejansko nič ne pokaže. Torej sklepam, da je zanemarljivo majhen tok. Tudi sedaj, ko imam še samo startni akumulator, nimam problemov z vžiganjem, če kombi stoji npr 1 mesec, tako da se za tisti radio ne bom sekiral.
Naletel sem tudi na problem, da se radio ne da vklopit brez kontakta. Kontakt pa mislim, da pije kar nekaj toka, vsekakor pa ne zanemarljivo. Zato sem našel tole shemo, ki omogoča, da radio vklopiš z dodatnim stikalom (ga bom kar namestil v armaturko). Ima kdo rešeno bolj pametno?
Slika

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron