VW T3 1.6 TD ne vžge

Pozdravljeni,
danes zjutraj me je nekaj zafrkaval kombi in ni hotel vžgat. Kaj se je zgodilo, pred časom sem opazil, da na višjih obratih ne pospešuje kot bi moral. Sumil sem kitajske šobe, ki so sicer obnovljene, ampak so mi rekli, da ne bodo dolg delale. Ko sem mrzlega vžgal je tudi pihnil bel dim na prvem vžigu. Med vožnjo in kadarkoli drugače ni kadil niti malo. Motor je 10k km po generalni.
Potem se mi je pa za vikend zgodilo, da se mi je snela cev za vodo, števec za temperaturo ni šel čist do konca, ko sem ustavil. Popravil sem cev, natočil nazaj tekočino in se tri dni brez težav vozil z njim, motor je imel normalno temperaturo.

Danes se odpravljam v službo, kombi samo "vergla" in precej kadi belo. Ima kdo kakšno idejo, kaj bi lahko bilo? Sumim šobe (glede na to, da je že prej čudno delal), druga izbira bi bile grelne svečke (ampak mislim, da bi tudi brez vseen vžgal?), tretja možnost (in tudi najhujši scenarij), da je šla dihtunga na glavi, kar mi je sicer malo verjetno, nisem imel občutka, da se je tako močno pregrel. Poleg tega sem se tri dni vozil brez simptomov okvare in ne verjamem, da bi čez noč kompletno odpovedal.

Ima kdo kakšno idejo, kje se lotit reševanja?
Živiš samo enkrat, a če to narediš pravilno, je enkrat dovolj. (Joe E. Lewis)

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

Meni je enkrat delal tocno tako kot si rekel. Nekega dne je malo tezje vzgal, se kaksen dan kasneje pa sploh ni hotel. Res sem ga verglal in verglal, potem pa je nekako pocasi z muko vzgal (z nekaj belega dima).

Najprej sem pomislil na najhujse (da se je kaj sesulo), potem pa po kratkem premisleku - morda so grelne svecke (naj pripomnim, da je bilo zunaj razmeroma toplo, recimo 15stopinj C). Hitri test - pustim vrata odprta (da je prizgana lucka za notranjost) ter dam kontakt. Lucka sveti isto mocno, jakost lucke je enako mocna tudi ko se ledica za grelne svecke ze ugasne. Grem v motorni prostor, preverim zico grelnih sveck - prelomljena in skurjena nekje med pozarno steno in motorjem. Zalotam skupaj nazaj, kombi dela kot more..

morda bo pri tebi podobno :)

lp Anze

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

Aha, d best si rešil. Bom pogledal, upam, da je pri meni res kakšna brez vezna stvar. Za tale test z lučko sem pa tudi jaz že slišal. :)

Edit: sem ravnokar pregledal in očitno bodo res grelne. Malo sem ga verglal in je vžgal. Lučka v notranjosti je pa skoz isto svetila. Sem pomenjal konektorje, pa ni nič drugače. Se moram še bolj v kable poglobit.. Sem, da ni kaj hujšega.. :D
Živiš samo enkrat, a če to narediš pravilno, je enkrat dovolj. (Joe E. Lewis)

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

Jaz sem imel veselje z relejem grelnih svečk, ki je v oni črni škatli v motornem prostoru.
št. 1 -najcenejši za 6 eur mislim da firma Topran je delal en mesec normalno, potem pa ni več izklopil in je grel nonstop, tud ko si avto ugasnil. To sem ugotovil komaj po dveh uničenih akumulatorjih
št. 2 -rele za ene 15 eur iz nevem več katere avtotrgovine. Ni delal sploh.
št. 3 -original stari rabljen rele, katermu sem pošmirglal kontakte je delal ene dva mesca brez pritožb ampak me je skrbelo kako dolgo še bo
št. 4 -naročil original rele na vw pooblaščencu za 70 eur. Dobil rele firme Beru. Iz radovednosti sem ga odprl in not ma dosti švohnejše kontakte kot originalni stari. Trenutno mam not tega in dela brez problema. Ziher se povsod drugje dobi ceneje...

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

Težava je že odpravljena. Svečka pri releju je bila zanič. Istočasno sem pa odkril še vzrok za slabo moč pri pospeševanju, staknjena cevka iz Lda-ja. :roll:

Pa smo pripravljeni na poletje. :D
Živiš samo enkrat, a če to narediš pravilno, je enkrat dovolj. (Joe E. Lewis)

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

NoName napisal/-a:Svečka pri releju je bila zanič. Istočasno sem pa odkril še vzrok za slabo moč pri pospeševanju, staknjena cevka iz Lda-ja. :roll:


Verjetno mislis varovalka pri releju? Ali svecka najblizja releju je bila zanic? :) super da si zrihtal, pa se postimal pri LDA :)

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

Tudi jaz sem imel podobne težave. Mi je nekaj praznilo akumulator a ne vedno.
Smo potrebovali kar nekaj časa, da smo ugotovili, v releju za grelne sveče se je staknil feder, ki drži kontakte narazen in se je kotalil po škatlici in 'šmelcal'. No enkrat ga je zašvasalo in se je vse skupaj stopilo. Zamenjal z novi, ne prav dragim, kolikor imam v spominu, zaenkrat deluje že nekaj let bp.

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

Evo, štiri leta so okoli in se mi je pojavila podobna težava. :D Kombi težko vžge, vse skupaj deluje, kot da grelne svečke ne zagrejejo. Preveril sem kable iz releja in svečke dobijo elektriko tudi rele "klikne". Razlika od pravilnega delovanja je, da rele po daljšem času kot običajno izklopi gretje, ampak kombi še vedno vžiga kot da gretja svečk sploh ni bilo.. So svečke za zamenjat, ali je kje drugje težava?
Živiš samo enkrat, a če to narediš pravilno, je enkrat dovolj. (Joe E. Lewis)

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

NoName napisal/-a:Razlika od pravilnega delovanja je, da rele po daljšem času kot običajno izklopi gretje, ampak kombi še vedno vžiga kot da gretja svečk sploh ni bilo.. So svečke za zamenjat, ali je kje drugje težava?


Pri VW obstaja "long glow" pa "short glow" rele in svecke. Glede na to, da ti je do sedaj delalo ok, je to verjetno pravilno "pomatchano", po vsej verjetnosti imas "long glow".
Rele dobi signal, koliko casa greje svecke, iz temperaturnega senzorja, ki je na flanzi iz glave motorja proti prednjemu delu vozila. 2 senzorja sta, enaka, eden za merilec temperature, drugi za rele sveck. Poizkusi zamenjati kabla na senzorjih, tako vidis ce ti je crknil senzor na katerem je rele grelnih sveck. Ce je senzor v okvari ti bo nato verjetno temperatura motorja kazala narobe, rele pa bo delal ok.

Ce to ne igra vloge, preveri rele oz. ga zamenjaj. Da greje svecke preveri na hitro tako, da imas odprta vrata in prizgano notranjo lucko. Ko das kontakt lucka zacne bolj medlo svetiti, ko nehajo greti svecke, lucka zasveti mocneje (lahko pa itak tudi meris napetost na sveckah). Baje vlogo igra tudi firma releja - bosch je najbolj zanesljiv pri raznih nihanjih in nepravilnostih pri cudnem obnasanju temp senzorja. Drugi lahko sploh ne grejejo, ful predolgo grejejo, ...

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

Ja, sej ta long glow je trenutno. Testiral sem zelo po domače, z žarnico priklopljeno na svečke in dobijo elektriko, žarnica ugasne, ko klikne stikalo. Vergla pa kot, da ne bi ogrele. Čudi me, ker ni šlo postopoma, da bi vedno težje vžigal. Ampak je šlo iz delovanja v nedelovanje.
Živiš samo enkrat, a če to narediš pravilno, je enkrat dovolj. (Joe E. Lewis)

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

NoName napisal/-a:Testiral sem zelo po domače, z žarnico priklopljeno na svečke in dobijo elektriko, žarnica ugasne, .


Hm, ok, torej elektriko dobijo, ampak ali pa jo tudi porabijo? Ce nimas multimetra daj stestiraj z kabinsko lucko :) kot receno ce zadimma pri kontaktu potem je poraba.
Lahko pa jih z multimetrom vseskupaj pomeris - odklopis glavni kabel do sveck in zmeris skupno upornost glede na maso. Trenutno se ne spomnim koliko ima posamezna svecka upornost, hitro googlanje mi da rezultate med 0,6 in 0,9ohm..

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

Sem stestiral z lučko in se opazi razlika, ko svečke "delajo". Za foro sem zamenjal najlažje dostopno grelno svečko z novo in je bila očitna razlika pri vžiganju. Moj zaključek je, da napeljava očitno štima. :) Moram še ostale pomenjat, zdej imam čas do spomladi, ko bo spet nazaj na cesti.
Živiš samo enkrat, a če to narediš pravilno, je enkrat dovolj. (Joe E. Lewis)

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

Oj s tokovnimi kleščami bi lahko takoj naredil diagnozo, okoli 7A mislim, da troši ena svečka grelna, sedaj koliko kratnik te porabe toliko jih dela. Čeprav je najboljše da vse štiri ven pobereš in vsako posebej stestiraš na akumulator. Pri pravilnem delovanju svečke more biti cela lepa zažarjena cca 1cm.
Expert za VW T3

Predsednik VW T3 Kluba Slovenija
http://www.vwT3klub.com

Komisar za starodobna vozila pri SVAMZ

Član:
Mercedes-Benz Klub Slovenija
VW Klub Dolenjske in Bele krajine
UO Svamz

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

Pa je sploh mogoče pobrat vse štiri ven, brez da pumpo ne jemlješ stran? Ko sem videl kako je vse stlačeno noter, me je kar minilo.. :D
Živiš samo enkrat, a če to narediš pravilno, je enkrat dovolj. (Joe E. Lewis)

Re: VW T3 1.6 TD ne vžge

NoName napisal/-a:Pa je sploh mogoče pobrat vse štiri ven, brez da pumpo ne jemlješ stran? Ko sem videl kako je vse stlačeno noter, me je kar minilo.. :D


Kot vem se da. Verjetno pa je bistveno lazje ce pred tem dol poberes visokotlacne cevi med pumpo in injektorji. Jeba zna biti predvsem ce se kaksna svecka odlomi (ne vem pa koliko je to pri teh motorjih kriticno, pri nekaterih znajo bit drame :))

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost

cron