Vezava starterja (zaganjača) preko releja

(Naslednja stvar za razbremenitev sistema, ki sicer ni v kontekstu te teme, pa je vezava releja pred zaganjač... moram še malo naštudirat prej, da bom prepričan v svoje delo... In verjetno še ta teden, tudi izven gornje teme, ko bom šravfal pri motorju pride še dodatna masa iz alternatorja na karoserijo. Material imam, le sestavit je treba....)

Živjo!
Tukaj se pa moram oglasiti z mojo iskušnjo s tem relejem. Lansko leto sem to izvedel, zadeva sama po sebi ni zahtevna, rele je priklopljen približno tako, kot pri lučeh. Novega "močnostnega" kabla niti ne rabiš vlečt, ker je na štarterju tako ali tako dobra povezava z accu. Avto je zares vžigal fenomenalno.
No tukaj se zadeva, vsaj v primeru dizel motorjev, majčkeno bolj zakomplicirana.
Namreč "komandni" kabel za vklop štarterja je speljan še v elektro dozo v motornem prostoru (črno) in to z sledečim razlogom. V tej dozi je rele grelnih svečk, seveda pri dizel motorjih. Ta ima na enem pinu komando iz štarterja z namenom, da ob prisotni napetosti na pinu (številke ne vem iz glave, mislim da je 50) gretje grelnih svečk še vedno dela, kar je seveda zaželjeno ob zagonu motorja. Namreč, večina uporabnikov v avtu takrat ugasne. Do tukaj je vse lepo in prav in je zadeva delala.
Tukaj pa pride AMPAK.
Kadar avta ne štartamo (verglamo po domače), mora biti na tem istem pinu masa oz. ne sme biti nobene napetosti. Štarter je narejen tako, da se to zgodi. Če komando štarterja zvežemo preko navitja releja, pa temu ni tako in je na pinu obstajalo nekaj malega napetosti. Rele ni dovolj pameten, da bi znal nekaj malega napetosti ločiti od cca 12V in je mislil, da ves čas "verglam" avto in je zato tudi non stop grel svečke. Seveda ima rele vgrajen timer in po nekem času neha gret, ampak se zaradi napetosti na tem pinu zopet prižge. In tako na poti do morja in naprej. Tako ali tako tega ne veš, ampak meni se je pokazalo tako, da se je na armaturi prižgala led dioda za gretje svečk, seveda občasno. Postal sem pozoren, ampak takrat nisem vedel za kaj gre. Na poti nazaj mi je pregrelo polnilni kabel od alternatorja do accu do te mere, da ga je odtrgalo na kabel čeveljčku, zadeva se ni več polnila in zasvetila je še rdeča let dioda. Za nameček je bila še tema in na koncu sem skoraj brez luči vozil po cesti ter se komaj pripeljal do doma. Drug dan sem zamenjal kabel, ampak vzrok napake je zaenkrat še ostal. Krivil sem rele grelnih svečk in v eni od avto trgovin sem dobil poceni kitajski rele ter ga zamenjal. Rele na štarterju je takrat še ostal, ker nisem mel pojma o tem, kar je zgoraj opisano. Ta kitajski rele je stopilo v 20 minutni vožnji, kar sem izvedel šele naslednji dan, ko hladen avto ni vžgal.
Po zares temeljiti raziskavi vključno z vsemi elektro shemami, sem spoznal zgoraj opisano in seveda izklopil rele na štarterju, za katerega še vedno nisem našel pametne rešitve, je pa tudi iskal nisem kaj preveč, ker mi sicer avto kar dobro vžiga. Mogoče bi zadevo rešil z dvema relejema, pri čemer bi bil eden vkloplen pri "0" in bi bil samo zato, da bi povezal direktno "maso" na vodnik, ki je speljan na rele grelnih svečk. Te zadeve pa še nisem preizkusil je samo ideja, ki mi je padla na pamet pravkar.

Toliko o tem zaenkrat, če bo kdo našel kakšno pametno rešitev, je dobrodošla, ker avto res veliko bolje vžiga s tem relejem, ampak pri dizlih to ni tako enostavno (je pa velika verjetnost, da so tudi releji grelnih svečk različni in nekateri te opisane komande nimajo). Jaz sem to izvedel "hard way", prav tako sem tudi moral zamenjati rele GS, ki pa stane cca 75 eur, tisti malo boljši, ne Kitajski. Grelne svečke pa so ostale cele zaenkrat.

LP Jabac



*prispevek je bil prestavljen iz teme o vezavi relejev za žaromete iz naslednjih razlogov:
- ker gre za temo, ki je logično ločena od teme o lučeh;
- ker je uporabnik izpostavil problem, za katerega bomo poiskusili najti rešitev, ki bo kristna še za koga in
- ker bo iz naslova nove teme lažje najti odgovor nekomu, ki ga bo iskal.

*prestavljeno v novo temo, 11.3.2016, 14.25, Boro

Re: Vezava starterja (zaganjača) preko releja

Sam imam namen tole narediti po spodnji shemi:

brez releja:
Slika


z relejem:
Slika


Ta skica mi je razumljiva. Sam imam sicer bencinarja - po tem tvojem gornjem opisu naj nebi smelo biti težav. Saj, meni starter požene lepo in ne čutim, da bi bile težave. No, res ne vem, kako bi delovalo z relejem, morda bolje. Gre se za to, da želim razbremeniti predvsem ključavnico in napeljavo okoli nje. Če bo pa še lepše vrtelo starter, pa še bolje...

Si imel pa kar malo sreče se mi zdi, da se ni kaj vžgalo pri tvoji izkušnji...

Verjamem, da se bo našel kdo, ki bo potuhtal, kako rešiti tvoj problem.....

LP; Boro
Slika

https://sites.google.com/site/t3boro/
Ne, da si nečesa ne upamo zato, ker je težko, ampak je težko zato, ker si ne upamo. (Seneka)

Re: Vezava starterja (zaganjača) preko releja

Zivjo,
Hvala, ker ste prestavili temo, sem jo dodal obstojeci, ker je bilo govora o tem, ampak je tako bolje.

Tako, kot je na sliki sem tudi jaz zvezal, ampak pri dizlih gre ta povezava med kljucavnico in starterjem se na rele grelnih sveck.

Ja Bobo imas prav, odlicna resitev, bom sprobal, ko bom imel cas. Bo pa potrebno potegnit se eno zico. Trenutno je namrec rele se montiran v avto, ampak odklopljen


Lp Jabac .

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost